• SVW - Sarto (1-0).
• SVW - Sarto (1-0). Foto: Ronald Tukker

Benutte strafschop voldoende voor tweede bekerzege SVW

GORINCHEM • Een minimale 1-0 zege op eersteklasser Sarto was voor SVW voldoende voor de drie punten op het vernieuwde sportpark Molenburg. De streepjes speelden op een spiksplinternieuw kunstgrasveld, waar vrijdagavond nog de laatste werkzaamheden aan plaatsvonden. Een benutte strafschop van Hicham Farhou bleek voldoende om de gasten uit Tilburg aan de zegekar te binden.

In een leuke wedstrijd tussen twee voetballende ploegen was het SVW dat in de 14e minuut de eerste grote kans creëerde. Na een hoekschop kwam de bal op het hoofd van Musab Abdirahman. Zijn kopbal werd echter van de lijn gehaald. Een minuut later was het alsnog raak. Hicham Farhou mocht aanleggen vanaf elf meter, na een opzichtige overtreding van de Tilburgers. Farhou schoot onberispelijk binnen, 1-0.

Een mooie en vroege opsteker voor SVW, dat met name het eerste half uur fel en over het hele veld druk zette op Sarto, dat daardoor moeite had met de opbouw. Na een klein half uur slalomde Adem Kahraman door de Tilburgse defensie, leverde een goede voorzet af, maar leverde het uiteindelijk geen doelpunt op. In de 45e minuut nogmaals SVW, waar een prima inzet van Naser el Mousati door de Sarto-doelman tot hoekschop werd verwerkt.

Debuut
Na rust kwam SVW minder aan aanvallen toe en ging Sarto gecontroleerd op jacht naar de gelijkmaker. Toch kwam ook SVW er nog enkele keren gevaarlijk uit. Zo zag aanvoerder Mounir el Ouazizi in de 68e minuut een schot vanaf de rechterflank gepareerd worden via de vuisten van de doelman. Aan de overzijde van het veld stond doelman Angelo Perini enkele malen goed op zijn post en verdedigde SVW de voorsprong met zeer fanatiek en verbeten.

Een kwartier voor tijd debuteerde Tim van Hoogdalem in het eerste elftal van SVW. Een mooie mijlpaal voor Van Hoogdalem. Het slotakkoord was ruim in blessuretijd voor Mounir el Ouazizi, die alleen op de Sarto-doelman af stormde, maar de bal net naast het doel schoot. Eindstand 1-0.

SVW doet met 6 punten uit 2 duels vooralsnog prima zaken in de poulefase van de beker en staat op de rand van plaatsing voor de volgende ronde. Aanstaande zaterdag speelt SVW thuis tegen MZC’11. De aftrap van dit derde bekerduel zal zijn om 14.30 uur.

SVW - Sarto 1-0 (1-0)
15. Hicham Farhou (strafschop) 1-0

(tekst en foto: Ronald Tukker, SVW)