Weer een zeperd voor Spirit

ZWIJNDRECHT • Spirit laat niet bepaald een droomstart noteren deze competitie. Na twee duels hebben de Ouderkerkers nog geen punt gepakt. Ging het vorige week mis in de thuiswedstrijd tegen Alexandria’66 (1-3 verlies), zaterdag werd daar een 1-0 nederlaag uit bij Pelikaan aan toegevoegd.

“Heel zuur”, verwoordde Spirit-trainer Richard van Cappellen zijn gevoel na afloop. “Pelikaan is in negentig minuten exact twee keer over de middellijn geweest, maar pakt wél drie punten. Da’s balen.” Des te meer omdat de ‘kanaries’ volop kansen kregen om zelf ook te scoren. Twee inzetten op de lat en een mislukte kopbal voor een vrij doel makten duidelijk waar het bij de Ouderkerkers aan schort: accuratesse voor het vijandelijke doel.

Ook na rust bepaalde Spirit het spel zonder op de juiste momenten aanvalland gif te tonen. “Een kwestie van verkeerde keuzes maken”, oordeelde Van Cappellen. “De ene keer is het zaak om af te drukken, dan weer is een balletje breed beter om daarmee een ploeggenoot in staat te stellen raak te schieten. Bij ons gebeurde het precies omgekeerd vandaag. Zonde. We gaan deze week aan de slag om wat reparatiewerk toe te passen. Hopelijk staan we er zaterdag tegen CWO en belonen we onszelf dan wél. Want: winnen is het beste medicijn.”