Foto: Jeroen de Bruin/ DBRN Fotografie

Herovina en SVS’65 vermaken het publiek niet: 0-0

HERWIJNEN • De streekderby tussen Herovina en SVS’65 was lange tijd een vrij zouteloze vertoning. In de slotfase gebeurde er nog wel één en ander, maar beide ploegen moesten het doen met een puntje: 0-0.

Die doelpuntloze uitslag was exemplarisch voor het vermaak dat de wedstrijd bood. In de slotfase viel er met een gemiste strafschop, een rode kaart voor Marvin Westerduin en een wat meer begeesterd slotoffensief van de thuisploeg wel wat te beleven, maar die fase kon niet verhullen dat het niveau behoorlijk armoedig was in Herwijnen.

De gasten uit Spijk konden het best leven met de puntendeling. “Over het geheel was Herovina wel de wat betere ploeg”, vond SVS-trainer José van de Ven. “Maar voor rust hebben wij toch de wat betere kansen gekregen. Zeker na de strafschop en de rode kaart voor Marvin mogen we blij zijn dat we hier een punt pakken. Dat is op zich ook een prima resultaat.”

Herovina-trainer Glenn Calor was niet tevreden. “Ik vind dat wij beter kunnen voetballen en dat vandaag ook hebben laten zien ook al was het echt niet goed. Maar we hadden wel meer moeten doen om deze wedstrijd ook te winnen. Daar schortte het vandaag wel aan en misschien verdien je dan ook wel geen overwinning.”

Voor rust hadden beide ploegen in fases de overhand. Het overwicht van SVS’65 leidde tot de beste kansen, maar twee keer mikte Willem Looijen niet tussen de palen.

Na rust kwam de wedstrijd twintig minuten voor tijd los. Een schot van Herovina-aanvaller Timo de Bruin kwam tegen de hand van Duane Ruytink en de bal ging op de stip. De inzet van Marthijn Hobo werd door SVS-doelman Raymon Kaarsemaker echter gekeerd. Een minuut later sloeg de vlam even in de pan. Bij het opstootje kreeg Marvin Westerduin zijn tweede gele kaart. Met tien man kwamen de gasten nog even onder druk te staan, maar verder dan een gevaarlijke schuiver van Frank Clements kwam Herovina niet.

Maarten van Hoogevest

Freelance-redacteur Regio-Voetbal en Het Kontakt Leerdam