Eerste nederlaag voor HSSC’61

SPRANG-CAPELLE – HSSC’61 leed zijn eerste nederlaag van het seizoen. Na twee overwinningen ging Heicop bij NEO’25 met 2-0 onderuit.

“Natuurlijk kun je verliezen, maar vandaag was het niet nodig”, vond trainer Marcel van Steenis. “Zij hebben overigens wel een lastig ploegje om tegen te spelen. Ze spelen heel compact en als je dan ongelukkig achter komt, weet je dat je het lastig krijgt.”

Over de eerste helft van zijn ploeg was Van Steenis niet te spreken. “Zeker het eerste halfuur liep het voor geen meter.” Halverwege de eerste helft kwam de thuisploeg op voorsprong, toen een bal via verdediger Laurens van Leeuwen in het doel terecht kwam.

Over het kwartier ná rust was Van Steenis dan weer wel dik tevreden. “Dat speelden we heel goed en hadden we gewoon gelijk moeten maken.” Die 1-1 leek ook te vallen. Een vrije trap van Frank de Goeij viel bij de eerste paal binnen, maar de treffer werd afgekeurd omdat er bij de tweede paal geduwd en getrokken zou zijn. Ook Lucas van Dam was nog dichtbij de gelijkmaker, maar de doelman redde.

“Toen zij daarna de 2-0 maakten, was de wedstrijd meteen op slot”, aldus Van Steenis.