Unitas niet naar hoofdtoernooi KNVB-beker door verlies tegen eersteklasser

EDE/GORINCHEM • Plaatsing voor het hoofdtoernooi van de Toto KNVB-beker was één van de doelstellingen waarmee Unitas aan het seizoen begon. Woensdagavond ging het echter mis. De Gorinchemse derdedivisionist verloor, na verlenging, met 3-1 van eersteklasser DTS'35 Ede.

Unitas had veruit het meeste balbezit, maar wist de weinige mogelijkheden niet te verzilveren.

Na rust kwam de thuisclub uit een penalty op 1-0. Op de valreep sleepte Unitas er nog een verlenging uit, want in de 84e minuut tikte Jaoud Chrao de gelijkmaker binnen.

De beslissing viel in de tweede verlenging. DTS'35 Ede benutte nogmaals een penalty en liep een minuut voor tijd zelfs nog uit naar 3-1. Daarmee spatte de bekerdroom van Unitas uiteen.