met videosamenvatting

Knappe bekerzege SteDoCo in Lisse

LISSE • Op sportpark Ter Specke boekte SteDoCo tegen competitiegenoot FC Lisse een knappe, maar ook zeer verdiende 0-3 bekerzege. De mannen van Frans Adelaar mogen het nu eind oktober in het hoofdtoernooi van de TOTO KNVB-beker opnemen tegen zondagderdedivisionist Westlandia uit Naaldwijk.

De Alblasserwaarders kenden een droomstart. Al na drie minuten wist Gianni Tiebosch het net te vinden. De vroege voorsprong speelde SteDoCo mogelijk nog meer in de kaart. FC Lisse mocht het spel maken en de gasten loerden lekker op de counter. Keeper Mark Smith redde een paar keer bekwaam, maar echt gevaarlijk werden de Bollenstreekbewoners niet. Behoudens enkele corners was er weinig dadendrang bij de thuisploeg.

Genadeklap
Een kleine tien minuten na de helftwisseling krulde Vincent Verheul onhoudbaar de bal achter doelman Erik Cummins, die kort daarvoor zijn ploeg nog in de wedstrijd hield met een knappe redding. De 0-2 was de genadeslag voor FC Lisse. Ook de drie wissels op het uur konden de ommekeer niet meer brengen. De wedstrijd was gespeeld en zeker toen in de 75e minuut Guytano dos Santos de 0-3 op het scorebord zette.

Onvermurwbaar
Tot grote tevredenheid van trainer Frans Adelaar. “Complimenten voor de jongens, ze hebben keihard gewerkt en heel goed gevoetbald. In de rust heb ik ze gevraagd om de middenvelders nog meer bovenop de huid te zitten, niet aan de bal te laten komen en ze te slopen. Die opdracht is echt goed uitgevoerd. Vergeet daarbij niet het dat het veld zwaar was om te bespelen. We voetbalden na rust echt overtuigend. Maar mijn spelers waren vanavond ook onvermurwbaar. Nogmaals complimenten, want afgelopen zaterdag heeft onze tegenstander niet gespeeld en wij wel.”