Kozakken Boys is de gelukkigste in Katwijk en wint met 0-1 van Quick Boys

KATWIJK • Kozakken Boys won op een met 2500 toeschouwers goed bezet sportpark Nieuw-Zuid het openingsduel van het seizoen met 0-1 van Quick Boys. Het enige doelpunt kwam in de 78minuut op naam van Thomas Marijnissen.

Dat Kozakken Boys in Katwijk de eerste driepunter pakte, had het vooral te danken aan een serie ongekende reddingen van de nieuwe doelman Ricardo Kieboom. De Ridderkerker was niet te passeren en had in blessuretijd nog het keepersgeluk dat een inzet van Jan-Willem Kamp via de binnenkant van de paal in zijn handen kwam.

Voor rust leek Quick Boys een voorsprong te nemen, maar de treffer van Kevin van Kippersluis vond geen genade bij scheidsrechter Stan Teuben.

In balans
Het duel was in balans. De thuisclub kreeg de beste kansen, maar ook Kozakken Boys liet zich niet onbetuigd. Gwaeron Stout mikte voor rust in kansrijke positie op de knie van doelman Paul van der Helm. Hetzelfde overkwam Lars Hutten na de hervatting.

Nadat Tarik Fagrach via een steekbal Thomas Marijnissen liet scoren, had Fagrach zelf het duel in het slot kunnen gooien. Voor een leeg doel mikte hij echter tegen de lat.

Kozakken Boys: Ricardo Kieboom; Frenk Keukens (62. Luca den Heijer), Stephen Warmolts, Kaj Ramsteijn, Ayrton Statie (87. Sven van Ingen); Yassin Ouja (73. Mark Veenhoven), Gwaeron Stout, Lars Hutten, Rochdi Achenteh; Tarik Fagrach (87. Jordi Teijsse), Thomas Marijnissen.