Foto: Alexander de Jong

‘Terechte nederlaag’ voor Alblasserdam

HARDINXVELD • Alblasserdam-trainer Dennis Schoonewil draaide er niet omheen na het 4-1 verlies van zijn ploeg uit bij Hardinxveld. “Een terechte nederlaag”, vond de oefenmeester.

“In de eerste 25 minuten ging het bij ons nog vrij redelijk en kwamen we door een doelpunt van Glenn de Jong zelfs op 0-1, maar daarna liep er veel mis. Onze normaal gesproken zo solide verdediging stak niet in beste vorm en liet de tegengoals toe vanuit vier persoonlijke fouten. Een sterk team als Hardinxveld straft dat soort zaken af. Tja, en dan verlies je met 4-1.’’

Doelpuntenmaker De Jong beleefde het laatste half uur vanaf de zijlijn; hij moest er met een rode kaart (twee keer geel) af. “Ik ga er vanuit dat de scherpte de komende wedstrijd weer terug is,” aldus Schoonewil. “We zullen ons even moeten herpakken van dit verlies. Zaterdag moeten we er weer staan.”