• GJS - De Zwerver (0-1)
• GJS - De Zwerver (0-1) Foto: Peter Lodder Fotografie

Onmachtig GJS moet eerste nederlaag slikken

DALEM • Een onmachtig GJS verloor op eigen veld verdiend met 0-1 van De Zwerver. De thuisclub had gedurende de hele wedstrijd wel een optisch overwicht, maar wist voor het doel van de tegenstander weinig gevaar te stichten. Als De Zwerver de mogelijkheden bij uitvallen wat beter had uitgespeeld, was de score zelfs hoger uitgevallen.

GJS begon goed en wist binnen een paar minuten enkele gevaarlijke momenten voor het doel van Bas Bijkerk te creëren, maar de keeper bleef de baas. In de zevende minuut waren de gasten bij de eerste de beste aanval wel succesvol. Op rechts werd Rick Verloop op het randje van buitenspel de diepte in gestuurd. Hij zette de bal goed voor waar Ben Vissers de bal van de doellijn probeerde weg te werken, maar precies tegen de voeten van de inglijdende Glenn Weijts aan, 0-1 dus.

Buitenspel?
Ruim tien minuten later ging Stef Kamp op links goed door, hij zette de bal laag voor en Youri Bos tikte de bal hoog in het doel binnen. De assistent-scheidsrechter van De Zwerver stak de vlag in de lucht voor buitenspel en de goed leidende scheidsrechter Ron Huser uit Middelburg nam het vlagsignaal over. Bij GJS was niet iedereen het er over eens of het werkelijk buitenspel was, maar feit is dat de scheidsrechter beslist.

GJS bleef een optisch overwicht houden, maar de gasten bleven gevaarlijk bij uitvallen, maar gelukkig keepte Raymon de Haan een dijk van een wedstrijd. Vlak voor rust kopte Sjors Hendriks nog een cornerbal door, maar deze werd door een verdediger van de lijn gehaald. Rust dus 0-1.

Drie invallers
Na de rust veranderde er weinig aan het spelbeeld. GJS ging op zoek naar de gelijkmaker, maar was wel een paar keer gevaarlijk, maar niet doeltreffend. De uitvallen van de gasten waren gevaarlijker, zo schoot Guido Luiten nog een keer van afstand op de lat.

Na ruim een uur bracht Marco Verbeek drie invallers in het veld, namelijk Ruud Bos, Quincy Bartens en Rob van den Boom. Zij kwamen in het veld voor Bjorn Barten, Niels Hofman en Jan Paul Nieuwersteeg. De trainer wilde dus duidelijk gaan forceren, maar helaas, wat de thuisclub ook probeerde, de verdediging van De Zwerver bleef met kunst en vliegwerk overeind. Vanwege blessures en tijdrekken trok de scheidsrechter er bijna tien minuten bij, maar ook dat hielp niet. De 0-1 stand bleef tot het laatste fluitsignaal op het scorebord staan.

Van de vijf koplopers wist alleen Wieldrecht de volle buit binnen te halen. GJS verloor dus, Altena en SVW speelden gelijk en Woudrichem verloor op eigen veld met liefst 0-6 van EBOH, de club waar GJS volgende week naar toe moet.

(verslag: GJS)

• GJS - De Zwerver (0-1)