Goede eerste helft geeft GJS de overwinning

HEUKELUM • De wedstrijd kende twee verschillende helften. In de eerste helft een goed voetballend GJS, dat binnen een kwartier verdiend op een 0-2 voorsprong kwam. Na de rust liet GJS het lopen en werd het een meer gelijkopgaande wedstrijd met van beide zijden niet al te best voetbal. Mede door de resultaten van andere wedstrijden staat GJS nu met vier andere verenigingen op een gedeelde eerste plaats met zeven punten uit drie wedstrijden.

Na tien minuten opende GJS de score. Julian Dorrepaal stuurde Jan Paul Nieuwersteeg op links weg, die vervolgens doorliep en vanaf de doellijn de bal terugtrok, waar de toelopende Stef Kamp vanaf de rand van het strafschopgebied hard en laag in de verre hoek binnenschoot. Twee minuten later strafte Ben Vissers een onzekerheid in de verdediging van Heukelum af toen GJS appelleerde voor hands en hij beheerst de 0-2 binnenschoot. Na een halfuur toonde Heukelum wat meer initiatief, zonder echt gevaarlijk te worden. Verder dan een vrije trap die van net buiten het strafschopgebied hoog over werd geschoten kwam de thuisclub niet. GJS kreeg nog wel een paar goede kansen. Zo kon Youri Bos net niet bij een goede voorzet van Jan Paul Nieuwersteeg en tikte keeper Yourik van ’t Pad een schot van Rob van den Boom keurig uit de hoek. Rust: 0-2.

In de rust werd assistent-scheidsrechter Mark Coenraads vervangen door de geblesseerde spits Quincy Bartens. Zoals in de inleiding al staat vermeld, werd het spel er in de tweede helft niet beter op. Heukelum ging door het inbrengen van Sil van Putten wel wat beter spelen dan in de eerste helft, maar echt uitgespeelde kansen kwamen er niet. Een vrije trap van Sil van Putten ging over de lat en een voorzet van diezelfde Sil van Putten werd door Tim Schwebke over het doel gekopt. Sil van Putten kreeg nog een kleine mogelijkheid, maar hij kon een scherpe voorzet net niet binnen glijden. Ook GJS kreeg nog een paar kleine kansjes, maar de gasten wisten niet meer te scoren. Hierdoor werd de ruststand tevens de eindstand. Scheidsrechter Mike Klaare uit Tiel had het in deze sportieve wedstrijd niet moeilijk. Komende zaterdag ontvangt GJS om 15.15 uur De Zwerver uit Kinderdijk.

(Verslag: GJS)