H.S.S.C. '61- Brederodes
H.S.S.C. '61- Brederodes Foto: Nico Van Ganzewinkel

Nipte zege HSSC’61 in derby tegen Brederodes

HEI- EN BOEICOP • HSSC’61 heeft de tweede overwinning van het seizoen geboekt. In een wedstrijd met twee gezichten sleepte de thuisploeg de overwinning uit het vuur: 1-0.

De eerste helft was duidelijk voor HSSC. Beide ploegen waren slordig, maar de meeste dreiging ging uit van de ploeg van trainer Marcel van Steenis. Tot hele grote kansen leidde dit niet, totdat een soepel lopende aanval eindigde bij Nicky van Dam. Hij promoveerde een uitstekende voorzet van Remon van Soest tot doelpunt. De wedstrijd was toen 25 minuten onderweg.

Diezelfde Van Soest kreeg voor de rust nog twee uitstekende mogelijkheden om de voorsprong te verdubbelen. Van Soest, met zijn snelheid een plaag voor de verdediging van Brederodes, werd beide keren weggestuurd. De eerste keer was het Lennart de Groot die hem in de ruimte aanspeelde, maar bracht keeper Rick Leeman redding. De tweede keer zette Owyn van Vuren goed door en schoot Van Soest vervolgens naast. Brederodes wist hier nauwelijks iets tegenin te brengen.

Ander wedstrijdbeeld in tweede helft
De tweede helft tapte Brederodes uit een ander vaatje. Het ging wat opportunistischer spelen en de gasten kregen twee kansjes via Jamal Ouassif. Het duel ontaardde steeds meer in een vechtwedstrijd en Aron van Soest mocht na 54 minuten in zijn handen knijpen dat hij op het veld mocht blijven staan. Een harde charge op Dennis Kruyk werd slechts met geel bestraft. Kruyk moest de wedstrijd hierna staken.

Brederodes had vervolgens een optisch overwicht, maar het was HSSC dat de grootste kansen kreeg. Remon van Soest en Owyn van Vuren misten flinke kansen om de wedstrijd te beslissen, waardoor Brederodes tot de laatste minuut mocht hopen op een puntje. De 1-1 bleef echter uit en dus bleven de punten in Hei- en Boeicop.

Naar boven of naar beneden
HSSC-trainer Marcel van Steenis was vanzelfsprekend blij na afloop: “We maken het onszelf moeilijk door de kansen op 2-0 te missen. Gelukkig trekken we deze wedstrijd over de streep. We zijn niet ontevreden met zes punten uit vier wedstrijden. De wedstrijd van volgende week tegen SV Lopik gaat uitwijzen of we naar boven of naar beneden moeten kijken dit seizoen.”

De trainer aan de andere kant had gehoopt met een puntje te vertrekken. “De eerste helft was erg matig van ons. Na rust toonden we meer strijdlust en had ik het gevoel dat een gelijkspel erin zat. Meer dan dat hadden we ook echt niet verdiend”, aldus Marcel Akkerman.

Gertjan den Ouden

Redactiecoördinator Het Kontakt-Vijfheerenlanden en webmaster Regio-Voetbal