Kansloos 4-0 verlies voor Tricht na off-day tegen koploper

DORDRECHT • Tricht had zaterdag in Dordrecht tegen de ongeslagen koploper Wieldrecht een complete off-day. Na een erg vroege achterstand en een 3-0 ruststand ging Tricht kansloos met 4-0 ten onder. Komende zaterdag wacht Tricht thuis tegen het Gorkumse SVW, een andere ongeslagen titelkandidaat, weer een zware opgave.

Met hun sterke vleugelspelers stelde Wieldrecht de gasten uit Tricht voor onoverkomelijke problemen. Al na drie minuten mocht spits Tonnie Stok bij de tweede paal ongehinderd de 1-0 binnenschieten. Tricht speelde te slap en kwam na 27 minuten met 2-0 verder achterop. Mark van Agteren mocht vanaf rechts ongehinderd doorstomen naar de verste doelpaal en kon daar met een diagonaal schot de 2-0 scoren. Elf minuten later strafte Arno de Keijzer een foute inspeelpass van Trichts keeper Jesse Kok af en dat betekende 3-0. Pas vlak voor rust kreeg Tricht zijn eerste en in feite enige kans van de eenzijdige partij, doch aanvoerder René van Soelen schoot de bal tegen de Dordtse keeper op.

Penalty
Na de thee speelde Wieldrecht een versnelling lager en volstond de thuisclub met nog slechts één treffer. Vanwege een overtreding van Trichts verdediger Sander Kars kreeg Wieldrecht in de 64e minuut een penalty, die door Aron de Keijzer werd benut. In eerste instantie keerde keeper Jesse Kok die strafschop nog maar in de rebound trof Aron de Keijzer alsnog doel: 4-0. Met Gerjan van Haarlem, Ruben Lambregts, en Ramon van Soelen zette Trichts trainer Jacob van Zanten in één wisselbeurt liefst drie verse krachten in. Later deed ook Pepijn Lambregts nog zijn entree in de Trichtse equipe. Veel maakte het niet uit, want het bleef 4-0 en alleen een vervelend incident met een gele kaart voor beide partijen als gevolg trok nog de aandacht.

Tricht zal zich in de komende competitiewedstrijden snel moeten zien te herpakken om uit de onderste regionen in de tweede klasse te kunnen komen. Dat zal met duels tegen SVW, Altena en EBOH geen sinecure zijn en veel beter en feller voetbal dan tegen Wieldrecht vereisen.