Terechte nederlaag Brederodes bij Voorwaarts

Brederodes heeft op bezoek bij Voorwaarts geen indruk kunnen maken. In Utrecht ging de ploeg met 4-2 onderuit.

Nadat de thuisclub al na vier minuten op 1-0 kwam, zorgde Mike de Groot een paar minuten later alweer voor de 1-1. Vervolgens wist Voorwaarts het overwicht niet uit te drukken in de score.

Tien minuten na rust ging het ineens snel. Door goals in de 55e en 57e minuut stond het 3-1, waarna Brederodes-speler Joey Balk na 59 minuten voor de 3-2 zorgde. Na 62 minuten was het 4-2 en was de wedstrijd definitief beslist na zeven knotsgekke minuten.

Brederodes-trainer Marcel Akkerman had gezien dat zijn ploeg de mindere was: “Ik vond dat er veel spanning op ons spel zat. We maken te veel persoonlijke fouten en waren slordig in ons positiespel.”