Tricht en Sleeuwijk scoren niet

TRICHT • Tricht en Sleeuwijk kwamen zaterdag in een gelijkopgaand duel niet tot scoren. Dankzij dit 0-0 gelijkspel blijven beide ploegen net boven de streep in de tweede klasse, maar de voorsprong op de onderste drie ploegen is slechts beperkt.

Sommige spelers, vooral de oudere, hadden zaterdag moeite om aan het Trichtse kunstgras te wennen. In een kille, natte ambiance was het voetbal van beide teams ronduit stroef te noemen. Scoringskansen ontstonden er slechts sporadisch. Tricht kwam voor de rust niet goed in z’n spel. Halfweg de eerste helft kreeg Sleeuwijk even iets meer schwung in het voetbal, maar gevaarlijk werden de Brabanders evenmin. Vlak voor rust kreeg Tricht na een mooie actie op links van Tim van Dijken nog de beste mogelijkheid, maar Arjan Hakkert miste de bal.

Tweede helft
Na de thee werd Tricht wel sterker, doch ook nu bleef het aantal scoringskansen vrij beperkt. Een kwartier na rust kwam Tim van Dijken na een verre voorzet van Owen Hol glijdend net niet bij de bal om af te ronden. Halfweg de tweede helft kwam routinier Ramon van Soelen in de Trichtse aanval als verse kracht de jonge Rick de Jongh aflossen. De enige opwinding in dit erg faire duel ontstond ruim een kwartier voor tijd.

Rode kaart
Bij een inworp voor Tricht deelde Sleeuwijk-speler Maik Kemmeren plots een elleboogstoot aan Tricht-speler Owen Hol uit. De goed leidende arbiter Jerry Molenaar uit Ophemert stuurde Kemmeren resoluut uit het veld met een directe rode kaart. Ook tegen tien man durfde Tricht echter geen al te grote risico’s te nemen om te voorkomen dat de thuisclub net als een week eerder tegen EBOH laat alsnog het deksel op de neus zou krijgen. Dus bleef het 0-0 na een teleurstellende wedstrijd. Voor Sleeuwijk was dit al het tweede doelpuntloze gelijkspel op rij. Voorlopig blijft het voor Tricht en Sleeuwijk bij het sprokkelen van punten om zich in de tweede klasse te kunnen handhaven. Die weg zal voor allebei nog heel lang zijn.