Veldoverwicht levert Hardinxveld opnieuw geen punten op

KRIMPEN AAN DE LEK • Het veldoverwicht dat Hardinxveld had in de uitwedstrijd bij Dilettant leverde opnieuw geen punten op.

Ook de twee wedstrijden daarvoor verliepen al volgens datzelfde scenario. Dit in schril contrast met de eerdere reeks van vijf wedstrijden, die stuk voor stuk overtuigend werden gewonnen en de ploeg van trainer Richard den Ouden zelfs even aan de leiding in de competitie bracht. Zonder publiek en waterkoud waren de omstandigheden in Krimpen waar Hardinxveld een harde les in countervoetbal kreeg en een 3-1 nederlaag leed.

De thuisclub bood Hardinxveld het initiatief en dat resulteerde in aanvallen en voorzetten die weinig tot niets opleverden. Uit een wel goed lopende aanval tikte de Dilettant doelman een schot van Aron Eijkelboom uit de kruising. En zoals Hardinxveld vaker overkwam beloonde de thuisclub zich wel na een half uur spelen uit de eerste de beste voorzet die werd binnen geprikt. Een poging van Lex de Gier om met een schot uit de draai op slag van rust de 1-0 gelijk te trekken tikte de doelman nog net corner.

Ook in de tweede helft trok de thuisclub zich terug op de eigen helft en zocht Hardinxveld een opening. Dat lukte toen een voorzet van Johan Woltman door Robin Peursem voor het doel werd gecontroleerd en afgemaakt. Na de 1-1 leek Hardinxveld door te drukken. Op aangeven van Adi Jogic kreeg Robin Peursem de beste kans maar schoot vrij voor het doel over. De op de counter loerende thuisclub sloeg en kwartier voor tijd wel toe. Hardinxveld doelman Sidney Batenburg kreeg de rebound na een weg gebokste vrije trap niet onder controle en Dilettant profiteerde van dichtbij met een tweede treffer. Hardinxveld probeerde in de slotfase nog een gelijkmaker te forceren maar liep opnieuw in de val van de teruggetrokken thuisclub. Uit een messcherpe bal in de diepte die wel goed aankwam lag de weg voor Dilettant open om de eindstand op 3-1 te bepalen.

Met dit teleurstellende resultaat zakt Hardinxveld af naar de middenmoot op de ranglijst en klom Dilettant op naar diezelfde middenmoot in de competitie.

(Verslag: Teus Stam, vv Hardinxveld)