Foto: Aangeleverd

Knappe oefenzege SVW in Dordrecht

DORDRECHT • SVW boekte een week voor de hervatting van de competitie een knappe oefenzege op 1e klasser Oranje Wit. Op Sportpark Stadspolders in Dordrecht hield SVW lang gelijke tred met de thuisploeg en wist het in de slotminuten met twee prima uitgespeelde aanvallen de winst naar zich toe te trekken, na een van beide kanten aantrekkelijke en open wedstrijd.

In de beginfase waren de in het blauw gestoken ‘streepjes’ uit Gorinchem nog niet bij de les. Mike Langerak kreeg de rode loper uit gelegd en mocht met een schuiver de 1-0 aantekenen. Twee minuten later brak Ahmed Kelifa door op rechts, zette voor, maar zag het schot van Hicham Farhou door de doelman gekeerd worden. In de 13e minuut volgde een serie overtredingen op SVW-spelers, waarbij de arbiter de laatste overtreding bestrafte met een strafschop. Hicham Farhou schoot kalm en beheerst raak, 1-1. In de 19e minuut ontsnapte SVW aan een achterstand toen Oranje Wit vol op de lat knalde. Vlak voor rust zette de thuisclub nog een keer aan en weer ontsnapte SVW, eerst werd de paal geraakt en in de rebound bracht de lat nogmaals redding.

Na rust nam Edwin van der Zouwen bij SVW plaats onder de lat. In de 64e minuut ontstond, na een hoekschop, een scrimmage voor het doel van Vd Zouwen, waarbij de doelman wonderbaarlijk zijn doel schoon hield. Wat volgde waren een aantal sterke SVW-aanvallen en twee grote kansen voor aanvoerder Mounir el Ouazizi, die zijn schoten tot hoekschop verwerkt en door de doelman gekeerd zag worden. In de 82e minuut brak SVW nog maar eens uit via Yosief Ghide, wiens voorzet keurig door de mee opgekomen Musab Abdirahman binnen werd getikt, 1-2. Drie minuten voor tijd was het nogmaals Musab Abdirahman, die de wedstrijd in het slot gooide, 1-3.

Volgende week zal SVW de competitie hervatten. Aan de Schenkeldijk in Dordrecht zal de aftrap van EBOH - SVW om 14.45 uur zijn. Publiek is van harte welkom!

Oranje Wit - SVW 1-3
7. Mike Langerak 1-0