met videosamenvatting

Sliedrecht nadert koplopers tot op een punt

SLIEDRECHT • Sliedrecht won de eerste wedstrijd na de hervatting van de competitie thuis tegen Montfoort SV’19 zonder al te veel problemen met 2-0.

De eerste helft gaf niet veel goed voetbal te zien. Sliedrecht was veruit de betere ploeg, maar uitgespeelde kansen waren er niet of nauwelijks, alhoewel na enkele minuten Sliedrecht al wel een strafschop verdiend had toen Justin Beemsterboer werd gehaakt in het 16-metergebied.

Het duurde tot de 37e minuut toen Danny van Laarhoven vanaf de flank naar binnen draaide en een harde schuiver met links in de benedenhoek plaatste (1-0) maar verder was er die eerste helft niet veel te genieten.

Fabuleuze redding
De tweede helft gaf direct een aantrekkelijker spelbeeld, er werd beter en sneller gecombineerd maar leverde nog steeds geen goede scoringskansen op. De Sliedrecht-spitsen werden vaak zwaar op de huid gezeten door de Montfoort-verdedigers. Een drievoudige wissel na een uur spelen moest de ommekeer brengen, maar eerst moest keeper Mathijs Donatz met een fabuleuze redding nog de gelijkmaker voorkomen toen Daan v.d. Poll hard in de benedenhoek schoot.

Het duurde tot een kwartier voor het einde voor dat Rodney Huijgen op aangeven van Marciano Simonis de 2-0 binnen knalde.

Aansluiting
De wedstrijd was gespeeld en door wat gekibbel en niet begrepen beslissingen van het scheidsrechterlijke trio moest Montfoort-verdediger Mike van Oostrom kort voor tijd zelfs nog met rood vertrekken.

Trainer Dennis v.d. Steen was blij met de overwinning, vooral omdat ten eerste de aansluiting met de koplopers was gemaakt (één punt achter Huizen en De Zuidvogels) en ook dat na een lange periode zonder wedstrijden er niet meer blessures waren bijgekomen.

Op natuurgras
Zaterdag 19 februari 2022 speelt Sliedrecht in en tegen Woudenberg, één van de staartploegen in de competitie waar Sliedrecht toch rekening mee moet houden, mede gezien het feit dat Woudenberg op natuurgras speelt en dat kan in deze tijd van het jaar zwaar zijn.

Klik hier voor de reactie van beide trainers

(verslag: Joop Hartog, vv Sliedrecht)

Rick den Besten

Hoofdredacteur Het Kontakt Edities en (sport)redacteur/fotograaf Het Kontakt Alblasserwaard en Regio-Voetbal.