WNC moet Montfoort SV’19 in blessuretijd gelijkmaker toestaan

MONTFOORT • In Montfoort speelde WNC met 2-2 gelijk. De Waardenburgers kwamen twee keer op een voorsprong. Uit een slotoffensief maakte de thuisclub in blessuretijd de gelijkmaker.

Trainer Cor Prein was teleurgesteld. “Dit voelt als verlies. Het eerste kwartier was het rommelig, maar daarna waren we heer en meester. Bij de 1-2 voorsprong hadden we de trekker over moeten halen en de 1-3 moeten scoren."

Afgekeurd
WNC kwam in de eerste minuut al op een voorsprong door een doelpunt van Michael Soepnel. Vijf minuten later maakt het thuis nog ongeslagen Montfoort gelijk uit een penalty. Hierna werd het rommelig, maar een kwartier voor rust kreeg WNC meer balbezit en een aantal kansjes. Kay van den Boogaard schoot op de paal en de Waardenburgers leken zelfs op voorsprong te komen toen een teruggetrokken voorzet netjes werd ingekopt door Gideon Emanuels. Maar dit doelpunt werd tot verrassing van iedereen afgekeurd door de scheidsrechter wegens buitenspel.

In de tweede helft kwam de thuisclub nauwelijks meer aan de bal. Het was ook niet verrassend dat Roman Rahmani 1-2 scoorde namens WNC. Hierna kregen de gasten nog enkele kansen op 1-3. Zo had Van de Boogaard nog een grote kans, maar zijn schot werd door de keeper schitterend buiten het doel getikt.

Even dacht WNC een penalty te krijgen toen de scheidsrechter naar de stip wees. Maar op advies van de grensrechter werd er een vrije trap net buiten het 16-metergebied gegeven. Het leek een kleine overwinning te worden. Maar in de laatste minuut van de blessuretijd werd een corner van Montfoort bij de tweede paal in het doel getikt.