Tricht klopt GJS in doelpuntrijk duel met 4-5; vijf goals van Tim van Dijken

GORINCHEM • Na drie kleine nederlagen behaalde Tricht dinsdagavond in Gorinchem in een doelpuntrijk duel tegen GJS een knappe 4-5 zege. Tim van Dijken maakte alle vijf Trichtse goals. Halfweg de competitie staat Tricht in de tweede klasse F nu net boven de streep.

Al na zes minuten nam Tricht de leiding. Uit een corner van Rick de Jongh kopte Tim van Dijken de bal in de verre hoek: 0-1. GJS viel wel aan maar kwam niet langszij. Na ruim een kwartier claimde Tricht vergeefs een penalty bij de coulante Bossche arbiter Bayram Cakir die dinsdagavond de kaarten geheel op zak hield.

Halfweg de eerste helft liep Tricht tot 0-2 uit. De backs Owen Hol (op links) en Tim Schook (op rechts) zorgden voor de goede voorbereiding en weer Tim van Dijken schoot knap raak in de verre hoek: 0-2.

Tien minuten later werd het zelfs 0-3. Rick de Jongh werd gevloerd en uit de vrije trap vanaf net buiten het strafschopgebied plaatste Tim van Dijken de bal mooi over de muur in het doel voor het voltooien van zijn hattrick: 0-3.

Acht minuten voor rust kwam GJS tot 1-3 terug. Gerjan van Haarlem wilde voorkomen dat Quincy Bartens voor GJS zou scoren maar de Trichtse verdediger werkte de bal in eigen doel: 1-3.

Extra verdediger
Met Luuk Monker als verse extra verdediger versterkte Tricht-trainer Jacob van Zanten meteen na rust de defensie. Toch kwam de thuisclub al negen minuten na de thee door een mooie kopbal van de bij GJS na rust ingevallen routinier Ruud Bos op 2-3. De grote aanvalskracht van Tricht hielp de gasten nadien toch weer aan een ruimere voorsprong. Joran Smit stuitte nog op de GJS-keeper, maar een kwartier na de pauze rondde Tim van Dijken een voorzet van Rick de Jongh wel af: 2-4. Vijf minuten later maakte Tim van Dijken zelfs zijn vijfde doelpunt van de avond door na een actie van de frequent opkomende linksback Owen Hol te scoren: 2-5.

Toch kwam er nog een spannende slotfase, want een kwartier voor tijd trof Rob van den Boom met een schuiver via de binnenkant van de paal doel: 3-5. Helemaal spannend werd het in de 88e minuut doordat Trichts invaller Ruben Lambregts met een ondoordachte sliding een terechte penalty veroorzaakte. Uit die strafschop maakte Quincy Bartens er 4-5 van maar ook in twee minuten extra tijd hield Tricht de dure en zwaarbevochten winst vast.

Komende zaterdag zal Tricht in Papendrecht die opgaande lijn moeten zien voort te zetten door de imposante zegereeks van Drechtstreek te gaan stuiten.