Foto: Jan Noorlandt

Thuisnederlaag tegen Noordwijk lelijke tegenvaller voor Kozakken Boys

WERKENDAM • Aan ijver geen gebrek zaterdag bij Kozakken Boys. De Werkendammers waren echter niet in staat het verschil te maken en kregen het deksel op neus van een efficiënt Noordwijk, dat met de 0-1 winst vertrok.

Het 0-1 verlies tegen Noordwijk was zonder meer een tegenvaller na de mooie overwinningen de afgelopen weken. Spits Tarik Fagrach dacht nog even terug aan zijn geweldige kans voor de rust. “Ik moest snel handelen, maar die keeper hield hem goed.” Dat was nog zwak uitgedrukt. Met een geweldige reflex ranselde keeper Lars Jansen de schietkans van dichtbij nog uit zijn doel.

Niet efficiënt
Voor de rust leek het op een schaakspel. Kozakken Boys had wel het initiatief, maar het fysiek sterke Noordwijk, met de boomlange Emiel Wendt in de spits, was vooral dreigend uit hoekschoppen en vrije trappen. Keeper Mike van de Meulenhof had er zijn handen vol. De sluitpost kreeg ook de hulp van Frenk Keukens, die een bal nog van de lijn haalde.

Kozakken Boys had ook geluk, dat Nick van Staveren de bal nog naast tikte en keeper Van de Meulenhof een kopbal van Teun Zethof nog te pakken kreeg. Aan de andere kant was Kozakken Boys niet efficiënt. Een kopbal van Leon Bot verdween over het doel en de al genoemde keeper Jansen hield Fagrach van scoren af met een geweldige reflex.

Dubbele wissel
In de tweede helft deed Kozakken Boys er een schepje bovenop. Meteen na de rust verzaakte Fagrach echter een geweldige kans te verzilveren. Na geknoei achterin hadden de Werkendammers weer geluk, dat Sem van Oosten net voorlangs schoot. Even later kwam Kozakken Boys weer goed weg bij een vrije kopkans voor de boomlange Emiel Wendt. Met een knappe redding hield Van de Meulenhof zijn doel nog schoon.

Bij de thuisploeg bracht trainer Michel Langerak een dubbele wissel in met pinchhitter Johnny Lommers en Nizar Mekkaoui om de bakens te verzetten. Even later had Emiel Wendt echter zijn goal wel te pakken. De spits van Noordwijk liet keeper Van de Meulenhof kansloos met een kopbal en de 0-1.

Even later was het weer chaos achterin bij Kozakken Boys, maar schoot Nick van Staveren op de paal. Aan de andere kant schampte een voorzet van Nizar Mekkaoui helaas alleen de kruin van Johnny Lommers.

Trainer Langerak gooide er tenslotte nog twee aanvallers in met Sven van Ingen als stormram en Mark Veenhoven. Van Ingen kwam niet verder dan een kopbal over. Een voorzet van Mekkaoui leek wel in het doel te waaien. Met een geweldige reflex was ook nu keeper Lars Jansen de redder bij Noordwijk, dat met de drie punten vertrok.

Niet afgedwongen
Kozakken Boys-trainer Michel Langerak kon er kort over zijn. “Als je in twee wedstrijden zes punten pakt, dan ga je toch een bepaalde verwachting kweken. Alleen hebben we dat vandaag niet om kunnen zetten in goed spel en het niet af gedwongen. Ik miste voor de rust ook een stukje agressiviteit. Dat krijg je dan de tweede helft op je bord en dan kom je tekort.”

Nico van Es