• Hardinxveld - VVAC (4-3).
• Hardinxveld - VVAC (4-3). Foto: Rick den Besten

VVAC nipt, maar terecht ten onder tegen Hardinxveld

HARDINXVELD-GIESSENDAM • De start van VVAC was niet fel genoeg en dat brak het elftal van trainer Maarten de Bruijne op.

“Natuurlijk was een gelijkspel tegen Hardinxveld een bonuspunt geweest voor ons, maar we begonnen niet scherp genoeg”, vond de Sleeuwijker. VVAC keek dan ook halverwege tegen een 2-0 achterstand aan.

In deel twee ontstond wel een gelijkwaardige wedstrijd. Zeker toen Lennart Houweling de spanning met een rake vrije trap terugbracht aan de Sluisweg.

“Door een onterechte strafschop kwam Hardinxveld op 3-1, maar Joran Houweling maakte voor ons de aansluitingstreffer. Met iets meer risico viel niet de gelijkmaker, maar de 4-2. In de slotminuten kregen wij als goedmakertje ook een strafschop. Joran maakte de 4-3, maar zo laat in de wedstrijd heb je daar niets meer aan.”

• Hardinxveld - VVAC (4-3).