Nivo Sparta kan leven met punt tegen LRC Leerdam

ZALTBOMMEL • Nivo Sparta had een overwinning nodig om over het bezoekende LRC Leerdam heen te wippen naar plaats vijf. Dat lukte niet, want de ploegen bleven op 1-1 steken.

De opening van de wedstrijd was voor Nivo Sparta, dat door een goede vrije trap van Jordi Ruijsch op voorsprong kwam. Uit wat mogelijkheden kon de thuisclub, spelend zonder de geschorste Frenk Schaap, de score niet verder uitbouwen. LRC Leerdam scoorde door Rick van Loo uit het niets de 1-1.

Vervelende botsing
Het spel lag lang stil na een vervelende botsing tussen de beide Nivo Sparta-spelers Kevin Nikolov en Dennis van Meurs. Nikolov werd naar het ziekenhuis vervoerd waar de kaak werd gehecht en een lichte hersenschudding werd geconstateerd.

In het vervolg kopte Bart Goesten voor de thuisclub nog tegen de lat. In het tweede deel moest trainer Niels Blom tactisch wat omzetten om weer balans op het middenveld te krijgen. “Wij kregen de controle terug en zijn tevreden met dit gelijkspel”, stelt Blom.