Foto: IFC

IFC kan het kampioenschap ruiken: nog vijf punten nodig

HENDRIK-IDO-AMBACHT • Door een 3-1 thuisoverwinning op ASH uit Hellouw boekte IFC niet allen zijn vijftiiende competitiezege van dit seizoen in de 4 klasse E, maar maakte het tevens een stap dichter naar het aanstaande kampioenschap.

Ondanks het gemis van een aantal basisspelers zoals Danny Slingerland, Nico Ramos en Jip Kegge was IFC de gehele wedstrijd de bovenliggende partij. Topschutter Michael Slingerland zorgde voor de 1-0. Op slag van de rust was het Maarten van der Meijden die verrassend voor de gelijkmaker van ASH zorgde.

Na de rust was het opnieuw Michael Slingerland die met twee doelpunten voor de eindstand zorgde. Hij maakte nu al 22 competitie doelpunten.

De voorsprong op de nummer twee in de stand ZBC´97 uit Zwijndrecht bedraagt 13 punten. Met nog zes wedstrijden te spelen betekent dit, dat IFC nog vijf punten nodig heeft om het kampioenschap te kunnen vieren. Als het zijn twee volgende wedstrijden op 7 en 10 mei beide thuis tegen respectievelijk Peursum en  Lekvogels weet te winnen zal het zover zijn.

(verslag: IFC)