met video’s

Vierde speelavond Proxsys Cup: SVS’65 zet Oosterbliek op z’n kop, Sleeuwijk verrast Sliedrecht

Wedstrijdverslagen Fotoseries Proxsys Cup 5.616 keer gelezen

GORINCHEM/REGIO • SVS’65 lijkt in poule C van de Proxsys Cup op weg naar de groepswinst, al kan Asperen daar nog een stokje voor steken. In de laatste wedstrijd van de avond liet Sliedrecht zich met 7-3 verrassen door Sleeuwijk.

Asperen versloeg streekgenoot Vuren met 5-2 en heeft nog een kleine kans om door te gaan naar de kwartfinale. Bij de zwartwitten waren er vijf verschillende doelpuntenmakers: Glenn van Gelderen, Ruben Boet, Hessel Breider, Noach Middag en Jayden de Jong.

SVS’65 bezorgde z’n fanatieke aanhang een prachtige avond door Unitas met 4-2 te kloppen. Owen Verduijn (e.d.), Jamy Goemaat, Stef Philip en Christiaan Perrier zetten de Spijkse vierdeklasser op een comfortabele 4-0 voorsprong, waarna de nu in het goede doel scorende keeper Verduijn en Shaquille Codrington de spanning nog enigszins terugbrachten.

In de slotwedstrijd tegen Asperen heeft SVS’65 plaatsing bij de laatste acht in eigen hand.

Stand poule C
1. SVS’65, 2-6 (7-3)
2. Unitas, 3-3 (5-4)
3. Asperen, 3-3 (5-5)
4. Vuren, 2-0 (3-8)

Eerste punt ooit
BRC en Achilles Veen pakten allebei hun eerste punt ooit in de Proxsys Cup (3-3). Met nog twee minuten op de klok redde Niek Timmermans met de gelijkmaker het Veense punt.

BZC’14 pakte in poule D de koppositie door ASH met 3-2 terug te wijzen. Maverick van Maaren was twee keer trefzeker en Diewe Kolbach maakte alweer zijn vierde goal van het toernooi. Arnoud van Arendonk nam beide Hellouwse treffers voor zijn rekening.

Stand poule D
1. BZC’14, 2-6 (12-6)
2. ASH, 2-3 (5-3)
3. BRC, 2-1 (3-6)
4. Achilles Veen, 2-1 (7-12)

Effectief Sleeuwijk
Sliedrecht, dat in de eerste wedstrijd met 10-3 uithaalde tegen Woudrichem, kreeg met 7-3 klop van het slimme Sleeuwijk, dat in poule E de leiding pakte en in de toernooigeschiedenis al vaak de groepsfase overleefde.

Sliedrecht mocht de bal hebben, maar zag de Brabantse opponent dodelijk effectief zijn en zelfs op een 4-0 voorsprong komen. Bij 5-3 was de spanning terug. Jeffrey Molhoek (rake vrije trap in de fase dat veldspeler Benjamin Meijdam bij Sliedrecht op doel stond) en Bastiaan Ritmeester trokken de Sleeuwijkse zege echter definitief over de streep.

Unitas - SVS'65 (Proxsys Cup)
Vuren - Asperen (Proxsys Cup)