Sliedrecht kan hoge verwachtingen in vroege topper tegen Kloetinge niet waarmaken

KLOETINGE • De seizoen start is voor Sliedrecht ronduit slecht begonnen. In Zeeland werd tegen Kloetinge vrijwel kansloos met 3-0 verloren. Ondanks een handvol geblesseerde spelers kon trainer Dennis v.d. Steen, gezien de brede selectie, toch een heel representatief elftal opstellen, dus dat was niet het excuus.

In de eerste fase waren de teams aardig aan elkaar gewaagd, maar na ruim 10 minuten kon keeper Donatz eerst nog wel een schot van dichtbij van Jeremy Hubregtse pareren, maar de rebound van Xander v.d. Poel was hem te machtig (1-0).

Kloetinge tankte met deze voorsprong meer zelfvertrouwen en wist in die fase het initiatief naar zich toe te trekken. Niet alleen hard werken, maar kort op de man verdedigen, snelle omschakeling en onvoorwaardelijke inzet zorgden voor een veldoverwicht dat vooralsnog niet kon worden vertaald naar kansen of doelpunten.

Een vervelende knieblessure voor Ryan Korporaal na een half uur spelen zorgde misschien ook voor wat onrust in de ploeg. Daardoor was de 1-0 ruststand een terechte tussenstand want Sliedrecht had aanvallend nog niets laten zien.

"We misten de overtuiging"
Na de pauze, met Jordy de Jong voor Quincy Bartens, trok Sliedrecht fel van leer om de zaken zo snel mogelijk recht te zetten. Na twee minuten was Marciano Simonis dicht bij de gelijkmaker toen zijn vrije trap op de kruising terug spatte. Dit had het keerpunt in de wedstrijd voor Sliedrecht moeten zijn, maar Sliedrecht zakte weer terug en zelfs na 20 minuten toen Daan Esser zijn tweede gele kaart (dus rood) kreeg, was Sliedrecht niet bij machte om Kloetinge op de knieën te krijgen.

"We misten vandaag de overtuiging om de wedstrijd naar onze hand te zetten. Wat we anders wel extra kunnen brengen, ontbrak vandaag, zelfs tegen 10 man zat het er niet in, het gif ontbrak gewoon", aldus trainer Dennis v.d. Steen.

Onnodig balverlies
De gastheren zagen ook dat Sliedrecht met zichzelf worstelde en bleven loeren op tegenstoten. Tweemaal lukte dat nog, eerst weer onnodig balverlies van Sliedrecht met een ver opgedrongen verdediging, zodat Xander v.d. Poel 2-0 kon binnenschieten en vlak voor tijd nog een boogballetje van Jeremy Hubregtse (3-0).

Zaterdag 28 september ontvang Sliedrecht het Leerdamse LRC, aanvang 14:30 uur.

(verslag: Joop Hartog, vv Sliedrecht)