Tricht kansloos tegen VVGZ

TRICHT – Tricht leed zaterdag in de tweede klasse in Zwijndrecht tegen ex-eersteklasser VVGZ een kansloze 4-0 nederlaag.

Na een 1-0 ruststand kon Tricht ook in de tweede helft geen aanspraak op meer dan verlies maken. Halfweg na de thee werd het 2-0 en in de slotfase scoorde het solide VVGZ nog tweemaal: 3-0 en 4-0. Komende zaterdag zal Tricht zich thuis tegen debutant ASV Arkel snel moeten gaan herstellen.

Bij Tricht werd de geschorste verdediger Rani Abouna zaterdag door Sven van Maurik vervangen. In het begin was het van beide kanten nog een aftastende fase maar na een kwartier kwam Tricht toch plots met 1-0 achter. Tim van Dijken leed balverlies en in de tegenaanval strafte de VVGZ-spits dit meteen af: 1-0.

Onsamenhangend
VVGZ was beter en behoudens bij twee corners via Sven van Maurik en bij een kans voor Marijn Bransen kon Tricht ditmaal erg weinig afdwingen. Keeper Lukas Grizell voorkwam zelfs met een goede redding dat VVGZ de 1-0 marge nog voor rust verdubbelde. Nu gebeurde dat 25 minuten na de hervatting alsnog want Tricht speelde ook bij aanspeelpasses in kansrijke situaties veel te slordig en onsamenhangend om langszij te komen en uit een corner scoorde VVGZ toen met een kopbal bij de tweede paal wel: 2-0.

Ook de invallers Rico de Ridder, Björn Bambacht en Omar Fehres konden het tij voor Tricht niet doen keren. Drie minuten voor tijd liep VVGZ tot 3-0 uit en in de laatste minuut werd het zelfs ook nog 4-0. VVGZ klom daardoor naar de derde plaats en Tricht zakte door de ruime nederlaag naar de elfde positie.

In deze matige vorm had Tricht zaterdag ook zeker geen recht op een gunstig resultaat. Tegen ASV Arkel zal het beslist veel beter moeten gaan.