• GDC - GVV'63 (2-5). Foto: Eric Schröder

GVV’63 maakt door ruime zege noodzakelijk sprongetje op ranglijst

GAMEREN – GVV'63 boekte zaterdag zijn tweede overwinning van het seizoen. Op bezoek bij GDC liepen de manschappen van trainer Denny van Geffen uit naar 2-5.

GVV'63, dat zich dit seizoen vooralsnog allesbehalve als de titelfavoriet presenteert die het pretendeert te zijn, kwam in Eethen binnen twintig minuten op een 1-0 achterstand. Uit het niets wist de formatie uit Gameren via Jeffrey van der Meijden de gelijkmaker aan te tekenen. Ruim tien minuten daarna zorgde Mathijs Libbers voor de 1-2 en weer kort daarna zorgde Daniël Bouma met de 1-3 voor een potentiële knockout voor de thuisploeg.

Onverzettelijkheid
Na rust ging GVV'63 via Sjoerd Kolkman en Michel Kooijman vrolijk door met scoren. Tien minuten voor tijd kwam GDC nog wel op 2-5, maar de overwinning voor GVV'63 kwam niet meer in gevaar, zag ook GVV'63-trainer Van Geffen: "In de eerste twintig minuten was GDC beter. De penalty waaruit de 1-0 kwam, was goedkoop, maar ze kwamen wel volkomen terecht op voorsprong. Wij hadden niks te zeggen, totdat Jeffrey compleet uit het niets de 1-1 maakte. Daarna heeft GDC zeventig minuten lang geen aanspraak meer op een overwinning gemaakt. Zij werden steeds minder, wij steeds beter en in de tweede helft hebben we de voorsprong vrij gemakkelijk uit kunnen bouwen. Ik zag vandaag weer onverzettelijkheid bij spelers. Dat heb ik een tijdje gemist. En nu moeten we gaan doorpakken. Eén zwaluw maakt nog geen zomer, maar laat dit hopelijk een kentering zijn in de loop van dit seizoen."

Volgende week wacht GVV'63 de inhaalwedstrijd in eigen huis tegen NOAD'32. Een must-win, vindt Van Geffen: "Als we niet van NOAD winnen, hebben we aan deze overwinning ook maar weinig gehad. Als we wel van NOAD winnen, staan we ineens weer op plek zes. Dan doen we weer een klein beetje mee."

Irritatie
In die wedstrijd zal GVV'63 het wel moeten stellen zonder een aantal geblesseerden en de afwezige Stefan Blom en Bjorn van Bruchem. Zij hebben een weekendje weg gepland, tot irritatie van Van Geffen: "Ik heb daar altijd redelijk veel moeite mee. Die jongens kijken op de kalender wanneer ze weg kunnen en hadden niet verwacht dat we gelijk de eerste inhaaldatum al een wedstrijd zouden hebben. Aan de andere kant; het is de achtste wedstrijd in de eerste periode. Die periodetitel gaan we sowieso niet halen, dus het is puur voor het zelfvertrouwen en de schwung. Maar goed, dat ik dit heel vervelend vind, is duidelijk."