Tricht krijgt te weinig en wordt hekkensluiter

TRICHT – Tricht kreeg zaterdag in Wijk en Aalburg te weinig en is na de 2-1 nederlaag tegen Wilhelmina'26 nu hekkensluiter in de tweede klasse. Komende zaterdag speelt Tricht thuis tegen Wieldrecht de laatste competitiematch voor de winterpauze.

Een goede start leverde Tricht geen voorsprong op want bij kansen voor Tim van Dijken en Ramon van Soelen redde keeper Lars Tertoolen voor Wilhelmina'26 knap. Bij de eerste kans voor de thuisclub was het na een kwartier uit een voorzet vanaf rechts door een kopbal wel raak: 1-0. Pepijn Lambregts had al voor de gelijkmaker moeten zorgen maar hij mikte via de lat over het Brabantse doel heen.

Vijf minuten voor de rust kwam Tricht na een pass van Arjan Hakkert en een mooie actie van Marijn Bransen door een schitterend schot van Bransen in de kruising toch tot 1-1 langszij. Toch raakte Tricht vlak voor de pauze met 2-1 weer achter. Trichts grensrechter Jan Kars vlagde voor hinderlijk buitenspel van een inlopende thuisclub-speler jegens keeper Lukas Grizell die de bal losliet maar de jonge arbiter Mike Klaare uit Tiel keurde de Brabantse 2-1 treffer toch goed.

Geen gelijkmaker
Na de thee was Tricht met al snel Harm van Brenk als eerste verse kracht sterker maar de verdiende gelijkmaker bleef uit. Na inleidend werk van Marijn Bransen werd een doelpunt van Ramon van Soelen twintig minuten na de rust wegens buitenspel afgekeurd. Bij een verre poging van Ramon van Soelen was de uitblinkende keeper Lars Tertoolen weer present.

Tricht claimde na een overtreding tegen Arjan Hakkert nog een penalty maar arbiter Klaare oordeelde anders. Ook met Kevin van Burk als tweede verse kracht in de spits lukte het Tricht niet meer om de zure 2-1 nederlaag te ontlopen. De laatste acht wedstrijden hebben Tricht slechts één punt opgeleverd. Dat komt het zelfvertrouwen van de jonge ploeg natuurlijk niet ten goede. Toch is een herstel thuis tegen Wieldrecht urgent om de benarde positie onderaan de ranglijst snel wat te verbeteren.