Vianen klimt plekje na 1-2 zege

LOOSDRECHT – Door met 1-2 bij BZC'13 te winnen loopt Vianen na dertien wedstrijden 1 op 1.

Het elftal van de thuisclub bestond uit ervaren voetballers die erg fysiek waren ingesteld. BZC'13 startte fel, had een veldoverwicht, maar kwam niet veel verder dan wat afzwaaiers uit de tweede lijn. De tricolores gingen geleidelijk wat meer vooruit voetballen, maar lieten ook niet meer zien dan ongevaarlijke afstandsschoten.

Succes
In de tweede helft zette Vianen meteen druk naar voren en dat leidde al na anderhalve minuut tot succes. Dusty Louwaars testte de Loosdrechtse doelman tot twee keer toe, en liet het aan Justin Mouhmy over om de score te openen: 0-1. De bezoekers tankten daardoor vertrouwen, waren rustig aan de bal, combineerden goed maar dwongen aanvallend weinig af.

Balverlies
Twaalf minuten voor tijd leidde balverlies op de eigen helft tot een tegenstoot van BZC'13, en de voorzet van de flank werd bij de verste paal in het doel gewerkt: 1-1. Kort daarop kwam een steekpass van Bernhard Schreuders voor de voeten van Mitchell Akkerman, die met een geplaatste schuiver in de verste hoek de winnende treffer voor zijn rekening nam: 1-2.

In de resterende tijd hield Vianen het achterin vrij gemakkelijk dicht.