Bergambacht komt pas na rust op stoom

Bergambacht won in Gouda met 0-3 van GSV, dat op het slechte veld zeer verdedigend speelde. De Bergambachtenaren zagen geen kans om de hechte Goudse defensie te slechten. Bovendien liet de thuisclub zich fysiek niet onetuigd.

,,Tijdens de rust heb ik aangegeven wat er anders moest," vertelde Bergambacht-trainer Jerry de Groot. ,,Het baltempo moest omhoog en mijn spelers moesten meer van positie wisselen. Dat hielp. Al snel forceerden we een strafschop. De Goudse doelman verwerkte de inzet van Pieter Meijer tot corner. Meijer kopte vervolgens de bal tegen de touwen uit die hoekschop. GSV moest er nu wel meer uitkomen, waardoor wij voorin meer ruimte kregen. Na een fraaie actie van Luuk Botter scoorde Farouk el Kadiri de bevrijdende 0-2. Pieter Meijer diende de knock-out toe. GSV kreeg nauwelijks kansen."