Broodnodige driepunter voor Vuren in degradatieclash

TILBURG – Een laatste strohalm wilde trainer Ron Vlot de zege van Vuren bij TSVV Merlijn nog niet noemen, maar hij was uiteraard wel erg blij met de 3-5 overwinning van zijn ploeg.

"We moeten het nog altijd met een hoop afwezigen stellen, maar voor ons doen hebben we vandaag gewoon goed gespeeld", oordeelde Vlot. "We hadden nog wel meer doelpunten kunnen maken, maar hadden er ook meer tegen kunnen krijgen. Onze keeper Tim Ritmeester speelde echter een prima wedstrijd. Hij was bij ons de uitblinker."

Ook de broertjes Bas en Luuk van der Vliet lieten met elk twee treffers van zich spreken. Luuk opende de score. Bas maakte er daarna 0-2 en 1-3 van. Na rust was het weer de beurt aan Luuk die de 1-4 maakte. Merlijn kwam met de 2-4 weer wat terug, waarna Ryan van Wijk de belangrijke 2-5 maakte. Verder dan 3-5 kwam de thuisploeg niet meer.