Bergambacht wint niet van koploper

Bergambacht kwam in Boskoop niet verder dan een 0-0 gelijkspel tegen koploper Floreant. De gat tussen de Bergambachtenaren en de nummer een van de ranglijst blijft zodoende twee punten.

Floreant, dat in zijn laatste drie wedstrijden de riante voorsprong van zeven punten (bijna) verspeelde, wilde tegen zijn directe belager niet verliezen. De thuisclub verdedigde met man en macht en ballen werden soms in paniek lukraak weggeschoten. De vele onderbrekingen kwamen het spel niet ten goede. Bovendien had de felle zijwind vrij spel, waardoor goed voetbal nauwelijks mogelijk was.

Bergambacht zag geen kans de wedstrijd naar zich toe te trekken. Pieter Meijer en Jelle Hordijk, die in de spits de geblesseerde Twan Schmidt verving, zagen op het trage kunstgras, waar het zwart zag van de rubberen korrels, geen kans hun doelrijpe mogelijkheden te verzilveren.

,,We hadden recht op meer," aldus Bergambacht-trainer Jerry de Groot. ,,De afgelopen weken werkten we naar deze wedstrijd toe. Met ingelaste oefenduels wilde ik mijn spelers scherp houden. Het 3-3 gelijkspel tegen Ommoord gaf geen voldoening. De 3-1 winst op het Krimpense Dilettant bracht ons veel moraal, maar in die wedstrijd blesseerde Schmidt zich helaas. Zijn vervanger deed het overigens prima, dus zijn afwezigheid wil ik niet als excuus gebruiken. In de slotfase kreeg Floreant nog twee goede kansen, die gelukkig geen goal opleverden. Verliezen had ook nog gekund, maar was onverdiend geweest. De andere concurrent BSC'68 uit Benthuizen speelde ook gelijk, waardoor Haastrecht, dat in Ammerstol won, nu de lachende derde is. We gaan een spannend competitieslot tegemoet."