• Oranje Wit - SVW (1-1).
• Oranje Wit - SVW (1-1). Foto: Ronald Tukker

SVW kan verder met gelijkspel bij Oranje Wit

DORDRECHT • In de oefenwedstrijd tegen eersteklasser Oranje Wit sleepte SVW dinsdagavond een 1-1 gelijkspel uit het vuur.

SVW en Oranje Wit maakten er een vermakelijke wedstrijd van in een hoog tempo. In de eerste helft was Oranje Wit de bovenliggende partij en na rust vond SVW steeds meer zijn draai, wat resulteerde in de gelijkmaker. Met name de tweede helft liet SVW bij vlagen heel aardig voetbal zien, wat zeker aanknopingspunten zal bieden om op voort te borduren voor de ploeg van trainer Tutu Ndona.

Strafschop
In de eerste helft had SVW het moeilijk tegen de Dordtse eersteklasser. Al in de 11e minuut teisterde de thuisclub het houtwerk naast doelman Angelo Perini. Zeven minuten later was het wel raak. Via een wat makkelijk gegeven strafschop was het Rik Kramer, die de 1-0 aantekende.

In de 38e minuut leek Oranje Wit de voorsprong te verdubbelen, maar redde Angelo Perini uitstekend. De grootste kans voor SVW in de eerste helft was te noteren in de 45e minuut, toen Mounir el Ouazizi doorbrak op rechts, maar de bal niet goed raakte en over het doel schoot.

Hands
Na rust drong de thuisclub aanvankelijk opnieuw aan en werd de bal voor de tweede maal deze avond op de paal geknald. Voetballend kwam SVW steeds beter in het spel en het wist bij tijd en wijle de weg naar het doel makkelijker te vinden. Een kwartier voor tijd was er plots een handsgeval binnen de zestien meter van Oranje Wit. Strafschop! Hakan Tatli zette zich achter de bal en schoot onberispelijk binnen, 1-1.

Twee minuten na de gelijkmaker kon het geluksengeltje op de paal van Angelo Perini weer aan de slag, want Oranje Wit raakte voor de derde keer deze avond de paal. In de slotminuut van de wedstrijd drong de thuisclub opnieuw aan, maar hielp het twee grote doelkansen om zeep, waardoor de 1-1 als eindstand op het scorebord bleef staan.

Aanstaande zaterdag staat er een nieuwe editie van de Gorcumse derby op het programma. De aftrap bij Unitas za. - SVW staat gepland om 14.30 uur.

Oranje Wit - SVW 1-1 (1-0)
17. Rik Kramer (strafschop) 1-0
74. Hakan Tatli (strafschop) 1-1

(verslag: Ronald Tukker, SVW)