MVV’58 begint met royale 4-0 nederlaag

METEREN • MVV’58 is de competitie in de derde klasse D niet best begonnen. In Everdingen werd ondanks soms verdienstelijk veldspel in de eerste helft toch royaal verloren. SC Everstein bleek veel effectiever en behaalde na een 3-0 ruststand een duidelijke 4-0 overwinning.

Al vroeg kwam MVV’58 na een misverstand tussen verdediger Silvio Lafranceschina en keeper Rick van Ginkel door een boogbal van Robbie de Roos reeds met 1-0 achter. Met goed spel joeg MVV’58 nadien op de gelijkmaker, maar een vrije trap van aanvoerder Morris van den Brink werd door de keeper gekeerd en ook Robin Jager scoorde niet. Diverse mooie aanvallen opgezet op links door Jacco de Leeuw en Twan de Kock kregen ook geen goede Meterense afronding.

Onfortuinlijke handsbal
Na een inworp van SC Everstein verdedigde MVV’58 slecht en zo kon de thuisclub via Simon van Zante vrijuit op 2-0 komen. Nog voor de rust veroorzaakte Silvio Lafranceschina verblind door de zon via een onfortuinlijke handsbal een penalty, waaruit het wat geflatteerd dankzij het tweede doelpunt van topscorer Simon van Zante zelfs 3-0 werd.

Met een alles of niets offensief probeerde MVV’58 in het eerste kwartier na de thee de zaken nog om te keren maar dat lukte niet. Na de 4-0 van SC Everstein door Jort Binneveld was de strijd evenwel gestreden.

Vooral defensief lijkt MVV’58 net als vorig seizoen wel erg kwetsbaar. Als er dan bovendien zelf niet gescoord wordt, is succes erg lastig te bereiken. Komende zaterdag zal het in Meteren beter moeten gaan als BZC’14 op bezoek komt. Beide clubs begonnen met een duidelijke nederlaag en zullen dus op herstel belust zijn.