SC Everstein wint makkelijk van MVV‘58

EVERDINGEN • Na de dramatische bekerwedstijd bij Asperen heeft SC Everstein revanche op zichzelf genomen door MVV’58 met 4-0 te kloppen.

De thuisclub, die op alle vlakken een stukje beter en scherper was dan zijn tegenstander, nam de touwtjes direct in handen. Dat resulteerde tot een snelle treffer van Robbie de Roos, die de wat te ver voor zijn doel staande keeper in de vijfde verraste met een fraai lob: 1-0. Ook bij de tweede kans, na een kwartier, was het raak. Simon van Zante slalomde door de verdediging en bekroonde zijn actie met een doelpunt: 2-0.

In goede handen
Los van een gevaarlijke counter, die doelman Ricardo de Keijzer tot een redding dwong, kwam MVV’58 er niet aan te pas. Dat kwam mede doordat de defensie van SC Everstein goed stond en geen kans weggaf.

Kort voor rust mochten de roodwitten na een handsbal een strafschop nemen en die was bij Van Zante in goede handen: 3-0.

Opportunistisch
In de openingsfase van de tweede helft probeerde MVV’58 het tijd met opportunistisch spel te keren. Toen Jort Binneveld, op aangeven van Van Zante, echter in de zevende minuut voor 4-0 zorgde was het gedaan met de dadendrang. MVV’58 berustte in de nederlaag en ook de thuisclub drong niet al te hard meer aan.