met videosamenvatting

Gouden wissel Brian de Graaf (Altena) geeft SVW de genadeklap

NIEUWENDIJK • Binnen luttele seconden na binnenkomst gaf invaller Brian de Graaf zaterdag SVW de genadeklap met de 2-1. Het gebeurde in een wedstrijd waarin de Nieuwendijkers een 0-1 achterstand nog omdraaiden naar een mooie driepunter tegen de lastige gasten uit Gorinchem.

Voor de rust was het van beide kanten sober en had Altena op slag van rust de mogelijkheid om de score open te breken. De strafschop van Julian Geelhoedt werd echter gestopt door de Gorcumse goalie.

Na de rust kwam SVW fel uit de startblokken. Het resulteerde in de 0-1. Even later was het bijna gedaan met de Nieuwendijkers, maar redde keeper Rob de Groot knap. Vervolgens kantelde de wedstrijd naar Nieuwendijkse kant. Na een vrije trap kopte Alexander Mcdermott nog op de lat, maar de rebound was een prooi voor Geelhoedt, die van dichtbij de 1-1 aantekende.

Een gouden wissel bracht vervolgens de beslissing. Invaller Brian de Graaf stond koud in het veld of hij kopte na een vrije trap de 2-1 binnen. Vlak voor tijd leek Patrick Zwart de winst nog te verfraaien, maar hij mikte op de paal.