SVW laat resultaat glippen in Nieuwendijk

NIEUWENDIJK • SVW heeft geen resultaat kunnen boeken tegen Altena. Een goed kwartier na de rust hadden de streepjes de thuisploeg liggen maar konden ze niet knock-out slaan. In de slotfase liep het door twee standaardsituaties tegen een kleine domper aan: 2-1 nederlaag.

Na 5 minuten had de thuisploeg met een man minder moeten staan. Corné van Rosmalen trapte zonder intentie Naser el Mousati naar de grond. Scheidsrechter van Helden was coulant met een gele kaart. Op het halve uur het eerste gevaar namens SVW. Een afvallende cornerbal viel voor de voeten van Naser el Mousati die hem net over de lat schoot. Vlak voor rust kreeg Altena een goede mogelijkheid om de score te openen. Toby Mulder liet zich kinderlijk eenvoudig de bal ontfutselen, Tim van Maastrigt ging alleen op de doelman af, Nasreddine el Khalki kon alleen via een overtreding nog ingrijpen in het strafschopgebied. Julian Geelhoedt meldde zich achter de bal maar doelman Angelo Perini stopte wederom een strafschop namens SVW.

Zoals gezegd kwamen de streepjes messcherp uit de kleedkamer. Vlak na rust was het al raak. Hicham Farhou lepelde met veel gevoel de bal over de verdediging waar Mounir el Ouazizi ontsnapte aan buitenspelval en de bal koelbloedig binnen schoot: 0-1.

Hierna had SVW de thuisploeg liggen. Mounir el Ouazizi miste vlak voor doelman Rob de Groot de mooiste kans maar de keeper kon met zijn vingertoppen nog redding brengen op de kopbal. Enes Zencirkiran kopte in vrijstaande positie de bal rijkelijk ver naast en Hicham Farhou dacht zichzelf vrij voor de doelman te hebben gespeeld maar zag zijn inzet geblokt worden.

Na de wissels kreeg Altena wat meer grip op de wedstrijd. In de 70e minuut leverde dit de gelijkmaker op door een onnodige overtreding aan de kant van SVW kon Altena de bal via een doodspelmoment indraaien. Angelo Perini redde eerst nog katachtig op een kopbal van Alexander Mcdermott maar was in 2e instantie kansloos op de snelle reactie van Julian Geelhoedt: 1-1.

Vlak voor tijd kreeg de ingevallen Erwin Timmermans nog een goede mogelijkheid maar zijn inzet was te slap. Een minuut later was het alsnog raak. Koud tien seconde in het veld mocht de ingevallen Brian de Graaf, geheel vrijstaand de winnende 2-1 binnen koppen. Doordat de streepjes meer risico namen kreeg Patrick Zwart nog een grote kans maar zijn inzet belandde op de paal en daarna in de handen van de doelman waardoor de eindstand op 2-1 werd bepaald.

SVW vergat zich dus in het eerste kwartier na de rust te belonen en liep door twee dode spelmomenten tegen een nederlaag aan. Voor de ploeg van trainer Tutu N’dona een goede les om mee te nemen richting de volgende wedstrijden.

Volgende week treedt SVW in een thuisduel aan tegen Roda Boys. Op Sportpark Molenburg wordt er om 14:30 uur afgetrapt.

Verslag: Patrick Sleeuwenhoek (SVW)