Sliedrecht flonkert nog niet, maar heeft weinig moeite met LRC (3-0)

SLIEDRECHT • Zowel Sliedrecht als LRC wilde zich in de tweede competitiewedstrijd revancheren van de nederlaag die zij vorige week incasseerden. In een best aardige maar enigszins tamme wedstrijd trok Sliedrecht op eigen veld aan het langste eind (3-0).

De opening was zeker voor Sliedrecht, waarbij Dennis Verhoef al snel een opgelegde kans miste, maar wel de assist verzorgde toen Bas van Stokkom na 8 minuten vanaf de hoek van het strafschopgebied hard diagonaal binnenschoot (1-0).

Sliedrecht bleef domineren, combineerde ook beter, maar was vaak te tam en niet scherp genoeg in de afronding. LRC probeerde na balverovering snel diep te spelen, maar de Sliedrecht defensie gaf LRC geen moment de indruk dat er iets te halen was. Het sterke centrale duo Van Stokkom/v.d.Pijl en vleugelverdedigers Van ’t Hoog/Boom ondersteunden om beurt de aanval, maar de juiste precisie voorin ontbrak.

Eerste kans
De eerste kans voor de gasten was na ruim een kwart wedstrijd toen een verre voorzet bij de ex-Sliedrechter Quincy Bartens belandde, maar vanuit een moeilijke hoek kon hij doelman Donatz niet verrassen. Alhoewel de voorsprong hoger had moeten zijn bij rust, werd met een 1-0 stand de kleedkamer opgezocht.

Dubbele wissel
Na de pauze kabbelde de wedstrijd op dezelfde manier door. Er zat geen echte pit in en coach Van der Steen paste een dubbele wissel toe. Dit pakte goed uit, want met snel combinatiespel ging het tempo omhoog en was te zien dat er bij enkele LRC-spelers het beste er vanaf was. Na nog wat hele en halve kansen bepaalde invaller Niels Nieuwesteeg in de 75e minuut de stand op 2-0 na een goede combinatie met Luciano van Harlingen. Enkele minuten later werd een snelle één-twee combinatie opnieuw door Nieuwesteeg afgerond (3-0).

Degelijke overwinning
De stand had in de laatste tien minuten zeker nog twee of drie doelpunten hoger kunnen uitvallen, want LRC zat er doorheen, maar Sliedrecht geloofde het wel. “Een degelijke overwinning zonder dat we diep hoefden te gaan. Het was soms wat plichtmatig, maar we hebben helemaal niets weggegeven, alleen in de afronding hadden we wel wat beter moeten zijn. En je ziet nu dat we het met de gehele selectie van 18 man moeten doen, want de bank is net zo belangrijk als de basis”, aldus een tevreden trainer/coach Dennis v.d. Steen.

Zaterdag 3 oktober speelt Sliedrecht opnieuw een thuiswedstrijd en wel tegen Montfoort SV’19, aanvang 14.30 uur.

(verslag: Joop Hartog, vv Sliedrecht)