met samenvatting

Jarige Benjamin van Wanrooij zorgt voor klinkende zege SteDoCo

HOEK • In het verre Zeeuws-Vlaanderen boekte SteDoCo een heerlijke overwining. Het al jaren in de top van het amateurvoetbal acterende HSV Hoek werd met maar liefst 1-4 verslagen. Grote man was de jarige Benjamin van Wanrooij, met twee goals en twee assists.

“Het was een lekker middagje Zeeland”, grijnsde de 31-jarige uitblinker. “De eerste goal was echt een verjaardagscadeautje. Na een terugspeelbal op de keeper zette ik aan en met een beetje mazzel kon ik de bal zo binnenlopen. Een welkome opsteker, want we hebben het altijd lastig in Hoek.”

Pittige start
Trainer Frans Adelaar beaamde dat. “Behoudens de eerste tien minuten en kort na rust, waren we heer en meester. We hebben vandaag grote stappen gemaakt met een hele acceptabele uitslag. Onze start van de competitie is pittig, want volgende week komt Excelsior’31 op bezoek.”

Na de 0-1 ging SteDoCo op zoek naar meer. Een schot van aanvoerder Joran Schröder werd knap gekeerd door doelman De Vroe. Op het halfuur was de Hoekse keeper wel verslagen. Van Wanrooij pegelde het speeltuig op de lat, waarna de terugspringende bal een koud kunstje was voor de attente Olivier Pilon; 0-2.

De 0-3 hing in de lucht, maar richting de thee was SteDoCo niet zakelijk genoeg. De terecht gegeven strafschop werd door Hoek maar al te graag benut (1-2).

Als een jachtluipaard
Volgens Adelaar had zijn ploeg met 2-4 moeten rusten. “We zijn soms niet slim genoeg. Met minuut 45 op de klok moeten we de 0-2 tussenstand uitspelen, dat hoort er ook bij en waarbij het niet altijd mooi hoeft te gaan. We moeten nog leren om als een jachtluipaard onze rust te bewaren en geduldig te loeren op onze kansen. Om vervolgens toe te slaan.”

Punter
In de rust had SteDoCo goed naar de aanwijzingen van de oefenmeester geluisterd, want de minimale 1-2 voorsprong werd in deel twee vakkundig uitgebouwd. Een kwartier na rust punterde Joran Schröder slim de 1-3 achter de uitlopende Zeeuwse doelman en de wedstrijd was gespeeld.

“Benjamin maakte de mooiste van de wedstrijd. In de dug-out zag ik hem de bal lekker raken en zijn streep belandde strak in de kruising (1-4).”

Voor Van Wanrooij was die laatste goal de kers op de verjaardagstaart. “Hij zat er heerlijk in. Deze overwinning was ook wel hard nodig, want als we hadden gelijkgespeeld of verloren dan waren we in de onderste regionen gebleven. Nu staan we in de middenmoot en dat geeft vertrouwen voor de komende weken.”

Klik hier voor de samenvatting van Omroep Zeeland

Theo Sprong