Haastrecht houdt het hoofd koel tegen Floreant

BOSKOOP • Haastrecht won in Boskoop met 0-2 van Floreant, dat net als de Haastrechtenaren kampioensaspiraties heeft.

De thuisclub verdedigde stug en ontregelde het eerste half uur het spel van Haastrecht. Stephan Bakker kreeg voor de theepauze een goede kans om de score te openen. Dit gaf de Haastrechtenaren moed. In de tweede helft kreeg het elftal van Marco Versloot meer mogelijkheden.

,,Ik wist als we zo doorbleven gaan als het laatste kwartier voor het rustsignaal, dat er wel goals zouden vallen,” aldus Versloot. ,,Eerst kopte Rogier Schröder raak, waarna Tygo Vianen met een mooi afstandschot de marge op twee bracht. Floreant dat maar een schot op ons doel loste, zag geen kans om terug te komen in de wedstrijd. Maar dat was onze verdienste.”