Unitas neemt ook horde ADO’20 en meldt zich bovenin

GORINCHEM • Zondagderdedivisionist Unitas gaat stug door met winnen. Na de 1-0 winst op ADO’20 meldt de ploeg uit Gorinchem zich nadrukkelijk in de bovenste regionen.

De spelers hadden, mede dankzij het kunstgrasveld, geen last van de regenachtige omstandigheden. De eerste helft ging qua voetbal redelijk tegen elkaar op, maar de beste kansen waren toch voor de thuisploeg.

Eén bal voorlangs in de vijfde minuut was het enige wapenfeit van Heemskerkse zijde,

In de 20e en 33e minuut was Unitas dichtbij een goal bij twee kansen voor Jerrel Hak, maar o.a. door een interventie van de keeper bleef het tot de rust 0-0.

Optisch overwicht
In de tweede helft ging ADO iets meer aanzetten in het eerste kwartier en creëerde zodoende een optisch overwicht. In de 63e minuut tikte de ADO-keeper een kopbal van Jerrel Hak onder de lat vandaan.

In de 69e minuut viel de goal dan toch voor Unitas. Eén van de gevaarlijke spitsen bij de roodbroeken scoort meestal wel en dat was nu niet anders. Een door Jerrel Hak gewonnen sprintduel, hij haalde de bal net voor de achterlijn in, leidde de 1-0 in. Hij kon de bal bij Everon Pisas bezorgen, die van dichtbij scoorde.

Solide verdedigingADO’20 was onmachtig om Unitas in verlegenheid te brengen. Het team kan prima combineren, maar zij konden eigenlijk gedurende de hele wedstrijd geen kansen creëren. Dit is meteen een compliment voor de solide verdediging van de thuisploeg, die eigenlijk ook helemaal niets weggaf.

(verslag: GVV Unitas)