Unitas geeft na rust gas tegen Hoogland: 3-1

GORINCHEM • Driemaal was zondag scheepsrecht voor Unitas, dat tegen Hoogland de eerste overwinning van het seizoen pakte (3-1).

Na een gelijkspel en een verliespartij wilden de gastheren nu graag een overwinning. Wat Hoogland wilde was niet echt duidelijk. De bezoekers beperkten zich tot tegenhouden van Unitas middels een versterkt verdedigingsblok .

Unitas speelde in de eerste helft in een te laag tempo om Hoogland te verontrusten. Er werden een paar kleine mogelijkheden gecreëerd in de eerste 10 minuten, maar meer dan mogelijkheden waren het ook niet.

Tot in de 34e minuut, toen Ilias Zaïmi een vrije trap snel nam richting Jerrel Hak. De spits reageerde sneller dan zijn bewakers en hij tikte de 1-0 binnen.

Echter in de 35e minuut was de stand alweer gelijk toen na zwak wegwerken de bal ineens voor de voeten viel van Lex Hienekamp en hij kon vrij van 16 meter aanleggen en keeper Ronald Vlot kansloos laten: 1-1 dus.

Er kwam iets meer strijd en in de 42e minuut moest Ronald Vlot aan de bak om een ziedend schot te pareren. Aan de andere kant kwam Hoogland goed weg toen Mekonen Kibrom de bal op de paal kopte. Rust 1-1.

Gouden greep
In de tweede helft ging Unitas wat voortvarender te werk en werd er meer strijd geleverd, waren er meer loopacties en ontstond er wat reuring van Unitas-kant.

Unitas ging wisselen in de 50e minuut en dat bleek een gouden greep. Een spits voor een spits: Jeremy van Uunen voor Robert Mutzers. Jerrel hak ging uit de spits en ging aan de linker buitenkant spelen. Hier lag voor hem meer ruimte en in de 72e minuut werd hij over links aangespeeld. Hij lanceerde zichzelf en met een sneltreinvaart rende hij langs zijn tegenstander en verschafte zich de ruimte om een ragfijne assist af te leveren aan Everon Pisas, die de bal in de kruising kogelde. Een doelpunt voor de herhaling… 2-1.

Heer en meester
Unitas was in deze fase heer en meester en Hoogland kreeg nauwelijks de kans om wat terug te doen. Zeker toen Jeremy van Uunen in de 79e minuut de 3-1 binnen kopte uit een pasklare voorzet van Everon Pisas: 3-1 en wedstrijd gespeeld.

Unitas gooide de boel vakkundig op slot en speelde de wedstrijd betrekkelijk gemakkelijk uit. Daan Goes en Daniël Alexander kwamen ook nog even opdraven en meeproeven van de eerste overwinning van het seizoen.

Volgende week komt OSS’20 op bezoek en de woensdag daarna is er het bekerduel tegen Ter Leede.

(verslag: GVV Unitas)