Ameide baalt van tweede verlies in vier dagen tijd op Souburgh, De Alblas nieuwe koploper 3C

OUD-ALBLAS • Het niet al te vriendelijk potje voetbal werd gewonnen door De Alblas. Met 2-0 zegevierde de thuisploeg van Ameide, dat voor de tweede keer in vier dagen onderuit ging op sportpark Souburgh.

“Tegen Alblasserdam verloren we afgelopen zaterdag door persoonlijke fouten, maar het verlies vanavond was heel zuur”, aldus een na afloop nog kokende Ameide-trainer Jan Verveer.

Zijn ploeg kwam na ruim tien minuten op een 1-0 achterstand door een goal van Jeffrey Gelderblom. “Daarna waren we gelijkwaardig en hadden we, in mijn ogen, zelfs het betere spel. Kort voor de rust had een speler van De Alblas een donkerrode kaart verdiend, na een veel te stevige overtreding op Robin Tamming. Maar tot onze verbazing kreeg Roel de Kruijk wegens aanmerkingen op de leiding twee keer geel en stond niet De Alblas, maar wij met tien man. Ik wil er niets over zeggen, maar de scheidsrechter had hierdoor wel een grote invloed op het verloop van de wedstrijd.”

Na rust waren de emoties enigszins gezakt en was het in ondertal voetballende Ameide de betere ploeg, zag De Alblas-trainer Maarten van Gastelen. “Ameide kreeg de beste kansen. Het was onze slechtste wedstrijd van dit seizoen. Eentje om snel te vergeten”

Van Gastelen vond de overtreding op Tamming best wel meevallen. “De beslissing van de jonge scheidsrechter om mijn aanvoerder Remco van de Burgh een tweede gele kaart te geven, vond ik wel een verkeerd besluit. Na een blessurebehandeling dacht hij begrepen te hebben weer het veld in te mogen, maar schijnbaar niet. En dus speelden ook wij nog een klein halfuur met 10 man.”

Het slotakkoord was voor de gastheer. “Mijn hardwerkende spits Jari Zijderveld, die nooit verzaakt, wist in blessuretijd de bal nog met zoveel kracht tegen de touwen te schieten. Geweldig. Maar nogmaals, het was niet om aan te gluren. Wel zes punten in vier dagen. We staan nu bovenaan.”