GRC14 - Woudrichem
GRC14 - Woudrichem Foto: JAN NOORLANDT

Fel Woudrichem neemt GRC 14 in ‘hete’ bekerclash weer te grazen

GIESSEN/RIJSWIJK • In de poulefase troefde tweedeklasser Woudrichem opponent GRC 14 af met 2-1. Zaterdag deden de Woercummers het nog eens dunnetjes over en weer stond er 1-2 op het scorebord.

“Lekker", tuimelden de Woercummers bijna over elkaar heen van uitgelatenheid na afloop. De vuisten werden nog een keer gebald en eersteklasser GRC 14 was de sigaar met de 1-2 op slag van het einde na een passievolle bekerclash op sportpark Almbos.

Beide ploegen eindigden met tien man na twee keer geel en dus rood voor Mitchell Bastianen aan de kant van GRC 14 en ook Jamy Goemaat van Woudrichem kon na de rust vertrekken met een tweede gele kaart en dus rood. Het weerspiegelde de passie in het bekerduel, waarin het kwartje naar de kant viel van Woudrichem.

Puike prestatie
Trainer Gerrie Schaap stond er dan ook dik tevreden bij. Het was een puike prestatie, beaamde de trainer van Woudrichem. “Voetbal begint met hard werken en dan kom je een heel eind”, had de trainer gezien. “Dan hebben wij een ploegje, dat goed kan voetballen. Je weet hoe GRC 14 voetbalt, een beetje laf en op de counter. Dat moet je er dan uithalen en dat hebben we voor de rust ongelofelijk goed gedaan. We hadden wel al een tweede en een derde doelpunt moeten maken, dan was de wedstrijd gespeeld geweest."

"Na de rust gingen we de zekerheid zoeken en liepen we nog tegen een domme rode kaart aan. Dan weet je dat het lastig gaat worden. Dan kijk je met een schuin oog naar de klok en krijg je uit een hoekschop de 1-1 nog tegen. Dan baal je. Ik noteerde al strafschoppen. We kregen nog een hoekschop en maken de 1-2”, kon Schaap toch de complimenten uitdelen.

“Mooi een bekerronde verder en het is leuk en goed voor die gasten. Hopelijk krijgen we weer een uitdagende tegenstander. Laten we ook hopen, dat we dit zaterdag verder kunnen zetten in de competitie, zodat we ook daar weer de nodige puntjes gaan pakken.”

Vuurwerk
Vooraf porde de aanhang van beide kampen het vuurtje vast op met een scala aan vuurwerk. In het veld zat met name Woudrichem er fel op. Scheidsrechter Aad Hilgersom liet zich ook niet onbetuigd en deelde meteen een gele kaart uit aan Mitchell Bastianen van GRC 14.

Na twintig minuten opende Woudrichem de score na een assist van Rick Naaijen. Bori Secreve tikte op de doellijn de 0-1 binnen. Voor het protest van buitenspel was de leidsman niet ontvankelijk. De leidsman wapperde nog wel met een gele kaart voor Jamy Goemaat en bij GRC 14 was Mitchell Bastianen de sjaak met een tweede gele kaart en dus rood.

Voor de rust kreeg het felle Woudrichem nog een paar kansen om de score uit te bouwen. Keeper Nicky Jansen bokste echter een poging van Tim Saaman uit de hoek en hield Saaman nog een keer van scoren af.

Verhit
Na de rust trok het aangeslagen GRC 14 alles uit de kast met tien man om een zeperd nog te voorkomen. Michael van den Oever was dicht bij de gelijkmaker, maar Nick van Giessen maakte zich breed en redde op de doellijn. Bij Woudrichem liep ook Jamy Goemaat tegen een tweede gele kaart aan in de pittige wedstrijd.

Met tien tegen tien begon GRC 14 te drukken en raakten de gemoederen verder verhit. Ook Tim Saaman bij Woudrichem kreeg geel evenals Wesley van den Oever aan de kant van GRC 14. Michael van den Oever was dichtbij de gelijkmaker, maar schoot de bal in het zijnet. Twee minuten voor tijd was het wel raak met de 1-1 van Carlo Versteeg. Een minuut later viel het kwartje echter weer naar Woercumse kant. Invaller Mike van Wouwen mocht zich de matchwinnaar noemen met de 1-2.

Mag niet gebeuren
Trainer Piet de Kruif had een flink baalgevoel. “Tuurlijk baal je en het hardste dat we met tien man kwamen te staan. Dat mag natuurlijk niet gebeuren. Dan wordt het moeilijk om de zaken nog recht te trekken. We hebben wel een hele goede tweede helft gespeeld en de jongens hebben alles gegeven. Alleen zat het geluk niet aan onze kant. Dat is dan heel zuur.”

Nico van Es

GRC14 - Woudrichem