Foto: Jan Noorlandt
update met samenvatting

Spetterend slot bezorgt Kozakken Boys 2-1 winst tegen De Treffers

WERKENDAM • De wedstrijd van Kozakken Boys tegen De Treffers leek af te stevenen op een bloedeloze 1-1. In de slotfase kreeg Kozakken Boys echter nog de geest. Het resulteerde op de valreep in de knappe 2-1 van Tarik Fagrach.

Eindelijk was er weer eens een overwinning voor Kozakken Boys in de competitie en was er vreugde op De Zwaaier met de 2-1 winst en een driepunter tegen De Treffers. De man die de wedstrijd besliste, Tarik Fahrach, stond er dan ook opgetogen bij. “Invallen en scoren is altijd mooi”, stelde de spits. “We hebben lang geen punten gepakt in de competitie en gaven het vaak weg in de slotfase. Nu zat het wel een keertje mee. Dit is een mooi begin van de hervatting van de competitie”, vond de Kozak, die getergd was dat hij niet in de basis mocht beginnen.

“Donderdag stond ik er nog bij in de basisopstelling en voor de wedstrijd kreeg ik te horen dat ik er niet in stond. Dat was wel balen en de knop omzetten”, aldus Fagrach, die nog even terugkeek op zijn winnende treffer. “Ik zag de bal nog wel even wegvallen door de zon en dacht springen en mijn hoofd ertegenaan zetten. Dit is een heel belangrijke overwinning. Het kan niet altijd onweren.”

Voorzichtig
Beide ploegen begonnen voorzichtig aan de wedstrijd. De eerste helft sudderde dan ook wat stroperig voort. Tot vijf minuten voor rust uitgerekend Werkendammer Johnny Lommers de saaiheid op De Zwaaier doorbrak. In de zestien meter kreeg Thomas Marijnissen de bal bij de spits, die sluitpost Niels Kornelis het nakijken gaf met de 1-0. Na de rust nam De Treffers het heft in handen. De gasten schakelden om van 5-3-2 naar 4-3-4 en werden gevaarlijker en gevaarlijker. Een kopbal van ex-Kozak Teije ten Den ging nog rakelings naast, maar even later was keeper Mike van de Meulenhof geslagen door een nieuwe kans voor Ten Den met de 1-1. Het was maar goed dat de goalie van Kozakken Boys nog net de voet tegen een nieuwe kans voor Ten Den kon zetten, om een nieuwe deceptie te voorkomen.

Bij Kozakken Boys, dat kraakte, werden Tarik Fagrach en Ayrton Statie ingebracht in een poging de bakens nog te verzetten. Het had succes. Kozakken Boys kreeg plotseling de geest. De inzet van Mark Veenhoven werd door keeper Kornelis nog met de voet gered, maar de beer was los op De Zwaaier. Een kopbal van Kaj Ramstein trof net geen doel. Aan de andere kant kreeg Ten Den nog een mogelijkheid om De Treffers naar de winst te schieten. Met een geweldige reflex voorkwam keeper Meulenhof een kater. Bij De Treffers kreeg Gino van den Berg in alle onrust een tweede gele kaart en kon met rood vertrekken. Het sein voor Kozakken Boys om nog een tandje bij te zetten. Krap in de blessuretijd volgde de beloning. Bij een hoekschop van Yasin Ouja gooide Tarik Fagrich zich er vol in en kopte de winnende 2-1 tegen de touwen.

Coach André Hoekstra, die de door corona afwezige interimtrainer Michel Langerak verving, was wel content met de driepunter. “We hebben een hele goede voorbereiding gedraaid met natuurlijk de nodige trammelant onderweg. Er is hier van alles gebeurd, maar de groep heeft in die tijd wel goed gewerkt en dat zie je gelukkig terug in deze wedstrijd. We hadden een plan en dat voerden we goed uit. De tweede helft waren we even de kluts kwijt, maar ik vind het knap dat we daarna de boel nog rechttrokken. Dat is de grote winst vandaag. Je merkt ook dat ze gretig en scherp zijn en ik hoop dat dit vertrouwen geeft.”