Gelijkspel voor MVV’58

METEREN • MVV’58 behaalde zaterdag in Sprang Capelle tegen NEO25 een nuttig 1-1 gelijkspel. Na een erg vroege 1-0 achterstand miste Twan de Kock in een overigens zwak gespeelde eerste helft voor de gasten een penalty, maar al snel in de van Meterense zijde veel betere tweede helft zorgde Robbert van Eck voor de terechte 1-1 eindstand.

Voor rust speelde MVV’58 angstig en slap. Al na vier minuten kwamen de gasten met 1-0 achter. Back Remco Knoop werd uitgespeeld en uit de voorzet vanaf links kopte Mathijs van der Lee voor NEO’25 goed raak: 1-0. MVV’58 stelde er weinig tegenover en kwam met de 1-0 achterstand bij de pauze zelfs nog goed weg. Toch had MVV’58 na een half uur na een overtreding tegen de door Twan de Kock aangespeelde Robin Jager uit een vrij goedkoop verkregen penalty nog langszij kunnen en moeten komen, maar de toch niet slecht genomen strafschop van Twan de Kock werd door NEO’25 keeper Kevin Akkermans tot tweemaal toe, ook in de rebound, met prima reflexen gekeerd.

Herstel
Na de thee herstelde MVV’58 zich, met al direct Robbert van Eck en al vrij snel daarna ook Morris van den Brink, Dave de Baar en de jonge Daaf Kok als verse krachten, overtuigend. De beloning in de vorm van de 1-1 gelijkmaker kwam al in de 57e minuut, al leek het schot van invaller Robbert van Eck zeker houdbaar. Daarna kreeg MVV’58 kansen om door te drukken, maar een kopbal van Remco Knoop werd op de Brabantse doellijn gered en andere Meterense mogelijkheden bleven onbenut. De redding van NEO’25-keeper Akkermans bij een vrije trap van Morris van den Brink was in de slotfase echter prachtig.

Beide teams waren in deze laatste wedstrijdfase overigens uitgeblust en dus was het 1-1 gelijkspel na een wedstrijd met twee geheel verschillende speelhelften ook wel terecht.

Komende zaterdag speelt MVV’58 in Meteren de belangrijke thuismatch tegen BZC’14, dat vlak onder de thuisclub op de ranglijst net onder de streep bivakkeert.