Vuren verliest onverdiend van Sparta’30

VUREN • Weer kreeg Vuren de deksel op de neus. Na een 1-0 voorsprong kwamen de gasten uit Andel langszij. Tien minuten voor tijd maakte Spara’30 zelfs de winnende.

Omdat trainer Rick Kolf geveld was door Corona nam assistent-trainer Wim Bronkhorst de honneurs waar. De eerste helft was rommelig, waarbij Vuren het beste van het spel had. Luuk van der Vliet had twee grote kansen, maar hij miste. De tweede kans van de linkerspits werd schitterend gepakt door de doelman van Sparta’30.

In de 56e minuut kwam Vuren op een verdiende voorsprong. Een mooie voorzet van dezelfde Van der Vliet werd bekwaam afgerond door Bjorn Paul. Maar tien minuten later was het alweer gelijk. Uit een penalty scoorden de gasten 1-1. Vijf minuten later kwam Sparta’30 op een voorsprong door een verdedigingsfout centraal achterin.

Volgens Bronkhorst was deze nederlaag onverdiend: “Het was een typische 0-0 wedstrijd waarbij wij het betere van het spel hadden en zij de lange bal hanteerden. Uiteindelijk heeft de gelukkigste gewonnen. Dat is niet de eerste keer dit seizoen.”

Volgende week speelt Vuren in den Bosch tegen BLC, de nummer 3 van de ranglijst.