Brederodes met 2-4 te sterk voor MVV’58

METEREN • In Meteren speelden de derdeklassers MVV’58 en Brederodes tegen elkaar een oefenmatch. Brederodes bleek op het Meterense kunstgras de sterkste ploeg en ging na een 0-3 ruststand met een 2-4 overwinning naar Vianen terug.

Na een gelijkopgaand begin profiteerde Shamrock Vrutaal na 25 minuten met een schot van matig verdedigen bij de thuisclub: 0-1. Tien minuten later passeerde Jamal Ouassif na een Vianense vrije trap met een boogbal keeper Rick van Ginkel en dat betekende 0-2.

Vlak voor rust had Jamal Ouassif met een raak schot nogmaals succes en door zijn tweede doelpunt brak de pauze dus met een 0-3 score aan.

Penalty
Acht minuten na de pauze kreeg MVV’58 een strafschop omdat de pas net ingevallen Dave de Baar werd gevloerd. Hij kwam daarbij zo ongelukkig terecht dat De Baar met een fikse schouderblessure alsnog naar het ziekenhuis moest. Vanaf de stip bracht Robin Jager met een overigens matig ingeschoten penalty de Meterense achterstand tot 1-3 terug.

Weer acht minuten daarna herstelde Joey Balk met een fraaie vrije trap van net buiten het zestien meter gebied echter al opnieuw de Vianense marge van drie goals: 1-4. Ruim een kwartier voor tijd verkeek de verder goede keeper van Brederodes zich compleet op een lage vrije trap van Twan de Kock, waardoor MVV’58 nog tot 2-4 terugkwam.

Bij die 2-4 score bleef het in een wedstrijd, waarin beide ploegen ruimschoots van de opgerekte wisselmogelijkheden gebruik maakten. Komende zaterdag oefent MVV’58 weer om twee uur thuis tegen de sterke vierdeklasser Musketiers uit het Utrechtse Elst.