Foto: Aangeleverd

SVW wint in Dordrecht van subtopper EBOH

DORDRECHT • Eindelijk weer competitievoetbal. Eindelijk weer met publiek. Voor het eerst sinds 27 november 2021 speelde SVW weer eens competitie. In Dordrecht trad het aan de Schenkeldijk aan tegen subtopper EBOH. De streepjes wonnen verdiend met 1-2, na een sterke wedstrijd.

Bij SVW vierde Onur Inan zijn rentree in het doel. Na enkele jaren afwezigheid bij SVW stond hij er vandaag weer een keepte een goede wedstrijd. De beginfase was er eentje van aftasten en wennen aan de intensiteit van een competitieduel. In de 15e minuut slalomde Mounir el Ouazizi zich een weg door de zestien meter en knalde de bal rakelings over het doel. Wat volgde was een boeiend schaakspel, waarin weinig risico werd genomen, maar wel veel strijd werd geleverd aan beide kanten. Pas in de 37e minuut was de thuisclub dichtbij een doelpunt, maar Onur Inan ranselde de bal uit de korte hoek. Vlak voor rust was daar weer EBOH, maar een knappe voorzet vanaf de linkerflank werd maar net naast het doel gekopt.

De tweede helft was SVW de betere ploeg. Vier minuten na rust ging Hicham Farhou op avontuur. Mounir el Ouazizi was er snel bij om de 0-1 binnen te tikken. Na deze openingstreffer ging SVW beter en zelfverzekerder voetballen. Het was dan ook wachten op een volgende treffer. Die kwam er in de 69e minuut. Yosief Ghide torende boven iedereen uit en kopte in de verre hoek raak, 0-2. SVW zat hiermee op rozen en kreeg nog enkele kansen om de score uit te breiden, maar ging hier te slordig mee om. EBOH trok in de 81e minuut ten aanval over de linkerflank, de voorzet werd in het centrum binnen geschoten door Noël Goossens, 1-2. Een slotoffensief was te verwachten, maar verder dan een schot net over het doel kwam EBOH niet, waardoor SVW de terechte 1-2 zege binnen sleepte.

SVW blijft met deze zege meedoen in de kopgroep van de 2e klasse F. Volgende week spelen de streepjes thuis. De aftrap bij de derby SVW - Arkel is om 14.30 uur en je bent van harte welkom om te komen kijken.

EBOH - SVW 1-2
49. Mounir el Ouazizi 0-1