Foto: wimdebruijne.nl

Haaften wint op het tandvlees van hekkensluiter NOAD’32

HAAFTEN • Haaften heeft in een niet al te beste wedstrijd met 2-1 gewonnen van hekkensluiter NOAD’32. De gasten uit Wijk en Aalburg kwamen op een 0-1 voorsprong. In de tweede helft scoorde Haaften twee keer door doelpunten van Kevin van der Velde en Jordy Perdon.

In de 30e minuut maakte NOAD’32 0-1 uit een penalty na een lichte overtreding. Ook Haaften kreeg een twijfelachtige strafschop toen Danny Verwolf omver werd gelopen in het strafschopgebied. Kevin van der Velde schoot deze onberispelijk in het doel.

Tien minuten later maakte Jordy Perdon uit een snel genomen vrije trap de 2-1 binnen. Hierna was het “alle vrouwen en kinderen eerst” voor Haaften. De thuisclub gaf het heft uit handen en NOAD’32 ging alles of niets spelen. Met pijn en moeite hield Haaften het doel schoon. Uit een counter scoorde Haaften zelfs nog 3-1, maar dat doelpunt werd op advies van de assistent-scheidsrechter afgekeurd.

De trainer van Haaften, Bart Fransen, was tevreden met het resultaat. “Het was niet goed van onze kant. NOAD’32 zakte iets terug en daar moeten we mee leren omgaan. Omdat we bovenin meedoen gaan ploegen tegen ons een andere houding aannemen.”

Haaften staat nu samen met BLC derde in de derde klasse D achter Schelluinen en GVV’63. Aanstaande zaterdag speet Haaften in Gameren tegen koploper GVV’63.